مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان مطرح کرد؛

تجهیز اراضی باغی و زراعی ارسنجان به سیستم آبیاری نوین/برداشت جو از مزارع شهرستان سرچهان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: به منظور افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه آب، پرداخت ۸۵ درصد هزینه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین به صورت یارانه دولتی، تاثیر بسزایی در تحقق این میزان پیشرفت چشمگیر و تمایل بهره‌برداران به توسعه سیستم‌های نوین آبیاری داشته است.

او تصریح کرد: در حال حاضر برای ۷۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان دفترچه آبیاری نوین طراحی شده و آماده اجرا می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان اضافه کرد: یکی از راه‌های برون رفت از بحران خشکسالی، اجرای آبیاری نوین و بالا بردن راندمان آبیاری است.

 سیستم آبیاری نوین

کاشت سیب زمینی در خرم بید آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خرم بید به کشت محصول سیب زمینی اختصاص یابد.

آرش خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید با بیان اینکه خرم بید به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول با ارزش در کشور به شمار می‌رود افزود: پیش بینی می‌شود از هر هکتار اراضی زیر کشت میانگین ۴۲ تن محصول برداشت شود.

او افزود: ارقامی که امسال سیب زمینی کاران این شهرستان اقدام به کشت آن کرده اند شامل جلی، بانبا، آگریا و بورن و ارقام جدید چلنجر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد تصریح کرد: تمامی نهاده‌های مورد نیاز شامل سم، کود از جمله اوره و فسفاته و نیز تسهیلات اعتباری جهت تأمین هزینه‌های کشت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: همه ساله با مساعد شدن شرایط آب و هوای منطقه سیب زمینی کاران این شهرستان کشت خود را از نیمه خرداد ماه آغاز می‌کنند و کشت این محصول تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

کشت سیب زمینی

برداشت جو از مزارع شهرستان سرچهان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان از آغاز برداشت جو از سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار کشتزار‌های سرچهان خبر داد.

علی موسی پور جشنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان اظهار کرد: عملیات برداشت جو به وسیله ۸ دستگاه کمباین، از ابتدای تیرماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

برداشت جو

او با بیان اینکه میانگین برداشت جو در هکتار ۲ تن است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۸ هزار تن محصول جو در سرچهان برداشت شود.

مجموع سطح زیر کشت محصولات شتوی در این شهرستان ۷ هزار هکتار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار