افزایش فشار طالبان در شمال افغانستان

منابع رسانه‌ای اعلام کردند در آستانه سفر رئیس‌جمهور افغانستان به آمریکا، طالبان فشار نظامی را در شمال این کشور افزایش داده است.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس ۲۴، از روز سه شنبه گذشته طالبان کنترل گذرگاه اصلی به سمت کشور «تاجیکستان» را که مرکز اصلی عبور کالا به آسیای میانه است را به دست گرفت. بر اساس گزارش منابع محلی، این حمله تنها یک ساعت به طول انجامید و بعد از آن گذرگاه سقوط کرد.

برخی از نیرو‌های افغان در حال عقب نشینی به طرف تاجیکستان پناه بردند به گفته مقامات محلی، طالبان یک روز پس از تصرف پست مرزی «شیرخان»، سایر نقاط عبور اطراف آن را نیز تحت کنترل دآوردند.

«بسم الله خان محمدی»، وزیر دفاع افغانستان از این مناطق بازدید کرد و یک فیلم ضبط شده از بازیدش در آنجا را نیز در توییتر منتشر کرد.

وی در بیانیه‌ای متعهد شد به هر قیمتی از افغانستان دفاع کند. همچنین او از حمایت نیرو‌های محلی از ارتش نیز تشکر ویژه کرد که بدون نیروی کمکی، مقابل طالبان ایستاده‌اند.

از سوی دیگر طالبان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های آن مناطق، پایگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی را تحت کنترل خود گرفته‌اند و وعده داد که صلح و امنیت را به این مناطق بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار