عزیزی: برای برگزاری مسابقات تنیس «فیوچرز» نیاز به بودجه ۲۰ هزار دلاری داریم/ لیگ برتر تنیس را احیا خواهیم کرد

رئیس فدراسیون تنیس در خصوص فعالیت‌های این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد یک ساله خود در این فدراسیون اظهار کرد: در بدو ریاستم در فدراسیون تنیس تمام امکانات سخت افزاری که در اختیار این  فدراسیون بود، توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بر اساس ماده ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شد و این اقدام ظلمی بزرگ در حق فدراسیون تنیس بود. هر فدراسیون ورزشی جهت برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی خود نیاز به کمپ اختصاصی دارد، اما متاسفانه فدراسیون تنیس در حال حاضر از این امکانات محروم شده است، همچنین فدراسیون در سال‌های اخیر بدهی‌های زیادی داشت که خوشبختانه تاکنون چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان پرداخت شده است و در حال حاضر فقط نهصد و پنجاه میلیون تومان بدهی داریم.

او ادامه داد: ۲ هفته پیش من در جلسه‌ای با مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تفاهنامه‌‌ای منعقد کردم تا از زمین های  تنیس استفاده کنیم، اما تاکنون این تفاهنامه اجرایی نشده است. من در یک سال ریاستم در فدراسیون تنیس چندین بار با وزیر ورزش وجوانان در این مورد جلسه برگزار کرده‌ام و امیدوارم بتوانیم از امکانات موجود تنیس مجددا استفاده کنیم. خوشبختانه ما در مذاکراتی که با بخش خصوصی داشته ایم، توانسته ایم اردو‌های تیم‌های ملی آقایان و بانوان را رایگان در مجموعه های تنیس بخش خصوصی برگزار کنیم.

او در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی تنیس در کشورمان تصریح کرد: فدراسیون تنیس اولین فدراسیونی بود که با وجود همه گیری ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ توانست یک مسابقه بین المللی را با رعایت تمامی شیوه نامه بهداشتی در کشورمان برگزار کند. فدارسیون تنیس با پیگیری‌هایی که با ستاد ملی کرونا داشت، توانست مجموعه‌های ورزشی تنیس را در ردیف مشاغل یک قرار دهد تا به نوعی کمترین آسیب در روز‌های کرونایی به این رشته وارد شد.

او افزود: در سال گذشته ۱۳ استان کشور در مسابقات استعداد یابی تنیس شرکت کردند و مابقی استان‌ها نیز به دلیل مخالفت ستاد مبارزه با کرونای استانشان نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند. همچنین ما مدل استعدادیابی را نیز دچار تغییر و تحول کردیم.

لیگ برتر تنیس را احیا خواهیم کرد

عزیزی در خصوص برگزاری لیگ برتر تنیس کشور گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر لیگ برتر تنیس در کشورمان برگزار نشده است، البته همه‌ی افرادی که در این سال‌ها در فدراسیون فعالیت کرده‌اند برای تنیس زحمت کشیده‌اند و من قدردان زحمات آن‌ها هستم، اما با توجه به برگزاری مسابقات تیم‌های ملی تنیس بانوان و آقایان که به ترتیب در مرداد ماه و شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد، مقرر شد به دلیل جلوگیری از آسیب دیدگی بازیکنان تیم ملی مسابقات لیگ به بعد از بازی‌های تیم ملی بانوان و آقایان موکول شود. تیم‌هایی که در لیگ تنیس شرکت خواهند کرد بر اساس رنکینگ بازیکنان تنیس در رتبه‌های الف و ب قرار می‌گیرند. فدراسیون تنیس برای نفرات برتر لیگ  تنیس آقایان مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و برای بانوان ۱۵۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته است.

با مدیران پرسپولیس و استقلال جهت فعالیت در تنیس مذاکره کرده‌ام

او درخصوص مذاکره با برخی باشگاه‌های متمول کشورمان جهت فعالیت در تنیس بیان کرد: من شخصا با سمیعی و مددی مدیرعامل‌های باشگاه های  پرسپولیس و استقلال جهت فعالیت در تنیس مذاکراتی داشته ام و آنان نیز از این پیشنهاد استقبال کرده اند، البته هیئت‌های استانی ما نیز می‌توانند با باشگاه‌هایی که در استانشان فعالیت می‌کنند، در این باره مذاکره کنند، تا آنان راغب به فعالیت در تنیس شوند. متاسفانه در این سال‌ها حامیان مالی انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در تنیس نداشته‌اند و اگر باشگاه‌های ورزشی ثروتمند کشورمان در تنیس تیم داری کنند، مطمئنا حامیان مالی نیز علاقه‌مند خواهند شد در لیگ برتر تنیس سرمایه گذاری کنند.

تیم ملی تنیس در دسته چهارم «دیویس» کاپ آسیا قرار دارد

او در خصوص جوانگرایی در تیم ملی تنیس آقایان اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ مسابقات تنیس مدتی با وقفه مواجه شد و ما رنکینگ واقعی از بازیکنان تنیس نداشتیم. روز گذشته آخرین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس آقایان برگزار شد و همه بازیکنان باید در سه مسابقه جایزه بزرگ شرکت کنند تا بهترین ها عضو تیم ملی شوند. تیم ملی تنیس در حال حاضر در دسته چهارم دیویس کاپ آسیا قرار دارد و مطمئن هستم جایگاه تنیس کشورمان خیلی بالاتر از جایگاه فعلی اش است چرا که ما چندین سال  قبل در دسته دوم دیویس کاپ آسیا قرار داشتیم. من جلسات متعددی با کادر فنی تیم ملی به منظور بررسی وضعیت تیم ملی داشته ام. البته یک ورزشکار تنیس برای اینکه شرایط مسابقه را داشته باشد، نیاز به زمین تمرین مناسب و امکانات دارد.

برای برگزاری مسابقات «فیوچرز» نیاز به بودجه ۲۰ هزار دلاری داریم

عزیزی در خصوص برگزاری مسابقات تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال در شهر‌های شیراز و اصفهان گفت: فدراسیون تنیس از سه دستگاه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک بودجه‌هایی دریافت می‌کنند که این مبلغ به ترتیب در سال ۱۳۹۸ بودجه فدراسیون یک میلیارد تومان بوده و در سال ۱۳۹۹ سه میلیارد و امسال بودجه به ۹ میلیارد تومان رسیده است که این افزایش اعتبارات نشان دهنده نگاه ویژه به رشته تنیس است. همچنین ما تلاش زیادی را انجام دادیم تا مسابقات تنیس به صورت زنده از شبکه‌  ورزش پخش شود. فدراسیون تنیس مسابقات خوبی را رده‌های سنی با حضور بازیکنان خارجی در شیراز و ارومیه برگزار کرد و ما توانستیم قرارداد خوبی را با حامی مالی این مسابقات منعقد کنیم و خوشبختانه هیئت‌های استانی فارس و آذربایجان غربی نیز از این قرارداد منتفع شدند. فدراسیون برای مسابقات فیوچرز نیاز به بیست هزار دلار بودجه دارد که متاسفانه فراهم کردن این مبلغ از عهده فدراسیون خارج است و باید تلاش کنیم، افراد یا شرکت‌های خصوصی حامیان مالی این مسابقات شوند.

برای میزبانی مسابقات جهانی  تنیس ساحلی آمادگی داریم

او در مذاکره با بخش خصوصی جهت فعالیت در تنیس بیان کرد: ما قبلا ۲ زمین تنیس در کیش داشتیم که خوشبختانه هم اکنون به ۶ زمین رسیده، اما متاسفانه در چابهار، انزلی زمین تنیس نداریم. ما مسابقات تنیس ساحلی را در انزلی برگزار کردیم و سطح این رقابت‌ها بسیار بالا بود و به فدراسیون جهانی تنیس برای میزبانی مسابقات جهانی تنیس ساحلی در بندر انزلی درخواستی را ارائه داده‌ایم. سازمان منطقه آزاد بندر  انزلی نیز در این مورد نهایت همکاری را با ما داشته اند.  من شخصا ۲ مرتبه با سرمایه داران کیش در خصوص فعالیت در تنیس مذاکره داشته ام تا این افراد را راغب به سرمایه گذاری در تنیس کنم. ما باید مثل بسیاری از کشور‌ها مجموعه‌های تنیس احداث کنیم که محل اسکان و تمرین تنیسور‌ها نزدیک هم باشد.

عزیزی در خصوص گسترش تنیس در بین نسل جوان گفت: ما سال گذشته  به هر یک از هیئت‌های استانی ۲۰ عدد راکت تنیس اهدا کردیم تا نوجوانان و جوانان بتوانند به صورت رایگان از راکت‌ها استفاده کنند، تا آن‌ها ترغیب به فعالیت در این رشته شوند،  چرا که در جامعه دیدگاهی وجود دارد که تنیس یک رشته پرهزینه است، در حالی که این حرف واقعیت ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار