شناسایی بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: در سال ۹۹، مطالبات مالی از دستگاه‌های اجرایی مبلغ ۴۴ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی قناویزچی مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: اداره پیگیری مطالبات مالی برای شناسایی جدید مطالبات بجامانده ادارات ضمن بازبینی در پرورنده ها، ممیزی مناطق، جستجوی سیستمی، مکاتبه با مناطق و سازمان‌ها و مذاکره، مطالبات شناسایی شده را بروز رسانی می‌کند، در ادامه اطلاعات روش‌های تامین مالی برای شهرداری را با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود گردآوری و برای وصول مطالبات شناسایی شده پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

او افزود: فرایند شناسایی امسال از طریق ممیزی در دست اقدام می‌باشد که به این منظور ممیزی مناطق ۱، ۲، ۷، ۸، ۹ و ۱۱ از این طریق صورت پذیرفت.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه به منظور نمایش پراکندگی و استقرار ادارات دولتی در سطح شهر مشهد و همچنین تسهیل در کار ک. م.۱۰۰ لکه و اسم اداره بر روی نقشه با کمک اداره کل امور شهرسازی درج گردید؛ ادامه داد: ارتباط با سامانه سازمان‌های درون شهرداری ازجمله آتش نشانی، فاوا و. ارتباط با سامانه سیستم یکپارچه شهرسازی، گزارشات جامع آماری از سازمان‌ها و همگام سازی اطلاعات از جمله موارد در دست اقدام سامانه مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی است.


بیشتر بخوانید

 



قناویزچی بیان کرد: فرایند شناسایی املاک ادارات دولتی از جمله بهزیستی، مرکز تحقیقات، زندان و ارشاد جهت مولدسازی در دستور کار این اداره می‌باشد؛ همچنین سهم شهرداری از سهم سرانه املاک متعلق به ادارات دولتی حدود نه هزار و یکصد میلیارد ریال می‌باشد که نیاز به بروز رسانی نظرات کارشناسان مربوطه می‌باشد.

او با بیان اینکه در مجموع در سال ۹۹ تعداد کل سازمان‌های دولتی شناسایی شده ۱۲۶ که در مجموع شامل ۹۴۴ پرونده ساختمانی به مبلغ چهل هزار میلیارد ریال و مبلغ سه هزار و هشتاد و پنج میلیارد ریال مطالبات از بابت خدمات ارائه شده به دستگاه‌های دولتی شناسایی گردید که تا پایان سال ۶۵۶ پرونده به مبلغ بیست و هفت هزار میلیارد ریال در مناطق بروز رسانی گردید و تعداد آرای اخذ شده از کمیسیون ماده ۷۷ در سال ۹۹، ۲۱۴ رای به مبلغ هزارو نهصد میلیارد ریال صادر گردید.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد در خصوص روش‌های تسویه و وصول مطالبات شناسایی شده و همچنین ظرفیت‌های تعیین شده تاکید کرد: برابر قوانین و آیین نامه‌های ابلاغی از سوی دولت، فرایند پیگیری موارد مذکور مورد مطالعه و تحقیق قرار می‌گیرد، در سال گذشته فرایند پیگیری بند «و» تبصره (۱)، (اخذ حواله نفتی از دولت) و همچنین موضوعات مطالبات شهرداری از بنیاد شهید و یا اخذ تجهیزات ماشین آلات آتشنشانی و تونل انرژی در دستور کار قرار گرفته بود.

قناویزچی اظهار کرد: یکی از ملزومات دیگر جهت پیگیری برای وصول مطالبات، اعلام بدهی به دستگاه‌های بدهکار می‌باشد که در سه مرحله این مهم انجام گردیده که در مرحله اول به ۵۳ سازمان مکاتبه جهت اطلاع از ظرفیت‌های تعیین شده ارسال گردید، در مرحله دوم به ۶۰ سازمان اعلام بدهی به همراه مستندات مربوطه انجام گردید و در مرحله سوم با ۴۰ سازمان جهت تسریع در انجام و اقدام ارسال گردیده است مکاتبه با موضوع اعلام بدهی ارسال و ابلاغ گردبده است و در نهایت مجموع مطالبات شهرداری از دولت و دستگاه‌های دولتی که در سامانه سماد ثبت گردیده است دویست و یازده هزار میلیار ریال می‌باشد که برابر با پیگیری‌های انجام شده سی و چهارهزار میلیارد ریال آن مورد توافق و تسجیل گردید.

او افزود: با توجه به محدودیت‌های اعمالی در خصوص تسویه از طریق اسناد تسویه خزانه نوع دوم، مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال از طریق اسناد تسویه خزانه نوع اول منجر به تهاتر و صدور اوراق گردید و تسویه بدهی از طریق بند (و) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۹۹ به مبلغ ده هزار میلیارد ریال همچنان در حال پیگیری جهت تسویه از محل مذکور می‌باشد.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.