تولید برق در نیروگاه افق ماهشهر از گرما سبقت گرفت

مدیر نیروگاه افق ماهشهر میزان تولید برق در ۳ ماه نخست امسال در این نیروگاه را ۸۳۷ هزار و ۷۰۲ مگاوات ساعت عنوان کرد.

فضل الله خادمی مدیر نیروگاه افق ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با تولید ۳۶۰ هزار و ۹۱۹ مگاوات ساعت برق در خردادماه امسال، مجموع تولید در این نیروگاه سیکل ترکیبی در ۳ ماه نخست امسال به ۸۳۷ هزار و۷۰۲ مگاوات رسید.

او افزود: انرژی برق در خوزستان به دلیل گرمای بیش از حد و استقرار صنایع بزرگ پتروشیمی بویژه در جنوب شرق این استان از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و به همین منظور کارکنان این نیروگاه با تمرکز بر اجرای دقیق فرآیند‌های نگهداری و بهره برداری توانستند در جهت تامین نیاز‌های مردم و صنایع گام بردارند.

خادمی با اشاره به تولید ۳۶۰ هزار و ۹۱۹ مگاوات ساعت انرژی برق در خردادماه امسال به افزایش ۳ درصدی نسبت به خردادماه پارسال اشاره کرد و بیان داشت: میزان تولید در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۸۳۷ هزار ۷۰۲ مگاوات ساعت رسید که این میزان نشان دهنده افزایش ۳.۷ درصدی در مقایسه با پارسال است.

مدیر نیروگاه افق ماهشهر مهمترین اقدامات در رابطه با افزایش تولید را اجرای برنامه‌های PM و رفع محدودیت واحد‌های تولیدی و اجرای تعمیرات میان دوره‌ای و اساسی عنوان کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی افق ماهشهر با ۴ واحد ۱۶۲ مگاواتی در کیلومتر ۱۵ جاده ماهشهر- چمران احداث شده و عملیات نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از این نیروگاه گازی ۶۴۸ مگاواتی با تلاش متخصصان مجرب نیروگاه رامین اهواز انجام می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.