ثبت یک هزار و ۵۰۰ خانواده متأثر از جنگ در ریاست عودت و مهاجرین فراه

بیش از ۱۵۰۰ عریضه از باشندگان ولایت فراه که به اثر درگیری‌ها میان دولت و طالبان بیجا شدند در اداره عودت و مهاجرین این ولایت ثبت شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور، مسئولان اداره عودت و مهاجرین فراه می‌گویند بیش از «یک هزار و ۵۰۰» عریضه از باشندگان این ولایت که به اثر درگیری‌ها میان دولت و طالبان بی‌جا شدند در این اداره ثبت شده است.

رحم‌الدین ریکوال، رئیس عودت و مهاجرین ولایت فراه، به خبرگزاری جمهور گفت: خانواده‌های که به اثر جنگ‌ها در نقاط مختلف این ولایت بی‌جا می‌شوند در شش ناحیه شهر این ولایت اسکان داده می‌شوند.

وی بیان داشت در یک ماه گذشته این اداره به همکاری مؤسسات به ۹۹ فامیل مواد غذایی و غیرغذایی کمک کرده‌اند.

او گفت آرد، دو کیلو روغن، ۲۵ کیلو لپه، دو کیلو نمک و به مادران شیرده هم کمک شده است.

وی یادآور شد ۹۹ فامیلی که قبلا سروی شده بودند مواد غیرغذایی شامل کمپل، ترپال، پکنیک، صابون و ... کمک شده است.

آقای ریکول تأکید کرد از آغاز سال جاری تا کنون این اداره به همکاری مؤسسات توانسته که به ۶۴۹ خانواده مواد غذایی و غیرغذایی توزیع کند.

رئیس عودت و مهاجرین فراه افزود علاوه بر شش ناحیه شهر فراه در روستا‌های اسکن آباد، موزیکه، چهار باغ و باغ پل کمک صورت گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد کارمندان این اداره به مناطق تحت حاکمیت طالبان رفته نمی‌توانند، چون اداره شان دولتی می‌باشد.

به گفته آقای ریکوال، با آن که نیرو‌های خاجی در حال ترک افغانستان بوده است، اما کمک‌های مؤسسات مانند گذشته به این اداره هم چنان ادامه دارد.

فراه در غرب کشور در هفته‌های اخیر شاهد شدیدترین نبرد‌ها میان طالبان و نیرو‌های دولتی بوده است. گزارش‌هایی هم وجود داشت که طالبان به شماری از باشندگان روستا‌های فراه هشدار داده هر چی زودتر خانه‌های شان را ترک کنند که جنگ را با نیرو‌های دولتی آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار