نیویورک تایمز: آمریکا در حمله به مواضع الحشد الشعبی از داده‌های دستگاه اطلاعاتی عراق استفاده نکرد

مقامات آمریکایی اعلام کردند حمله به مواضع نیرو‌های مردمی عراق بدون استفاده از داده‌های دستگاه اطلاعاتی عراق صورت گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد آمریکا در حمله به مواضع نیرو‌های الحشد الشعبی از داده‌های دستگاه اطلاعاتی عراق استفاده نکرده است.

بر این اساس، چند مقام آگاه که نخواستند نامشان فاش شود به این روزنامه گفتند وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در شناسایی مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران و تحت نظر قرار دادن آن‌ها از دستگاه اطلاعاتی عراق استفاده نکرده و پیش از حمله با دولت عراق در این زمینه مشورت نکرده است.

نیویورک تایمز می‌گویند در زمان انجام حملات هوایی آمریکا علیه مواضع الحشد الشعبی در آسمان سوریه، همزمان جنگنده‌های روسیه نیز در آسمان این کشور حضور داشتند، اما مشخص نیست آیا واشنگتن این موضوع را پیش‌تر به مسکو اطلاع داده است یا خیر.

گفتنی است بامداد دوشنبه نیرو‌های تروریست آمریکایی اقدام به انجام حملات هوایی علیه مواضع نیرو‌های مردمی عراق در سوریه و غرب عراق کردند. در این حمله تروریستی شماری از غیرنظامیان و نیز ۴ تن از اعضای کتائب سید الشهدا به شهادت رسیدند. محور مقاومت عراق وعده داده است انتقام سختی از تروریست‌های آمریکایی خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار