استاندار خراسان شمالی خبرداد؛

تعطیلی بوستان‌ها در شهر‌های قرمز / اجبار در دورکاری کارمندان

محمد علی شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت : تردد از استان‌های جنوب و جنوب شرق به استان محدود شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در  نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  با قدردانی از تمامی دست اندرکاران به ویژه کادر درمان استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: هم اکنون دو شهرستان بجنورد و اسفراین در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری کرونا هستند و باید با اعمال محدودیت‌ها بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.


بیشتر بخوانید 


شجاعی با بیان اینکه روزانه تردد‌های فراوانی به مرکز استان از سایر شهرستان داریم، همچنین با تاکید بر مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از قرمز شدن شهرستان‌های نارنجی استان، افزود: تمامی شیوه نامه های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا متناسب با رنگ بندی‌ها باید در شهرستان‌ها اجرا شود.

او  گفت: برگزاری جلسات اداری، بازگشایی و تعطیلی اماکن تفریحی، مراسمات و... تحت شعاع رعایت پروتکل‌ها متناسب با رنگ بندی شهرستان‌ها خواهد بود.

او  با تاکید بر نظارت جدی بر نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد بیشتر به سیستم درمانی، افزود: رسانه ها، شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیمای استان دستورالعمل‌های بهداشتی را اطلاع رسانی کنند.

محمدعلی شجاعی افزود: در خصوص دورکاری کارمندان، دستگاه‌های اجرایی که ماهیت کارشان به گونه‌ای است که با دورکاری ارائه خدمت امکان پذیر است ملزم به اجرای آن متناسب با رنگ بندی شهرستان‌ها هستند و در این مورد تشخیص مدیر لازم نخواهد بود.

شجاعی با تاکید بر کنترل تردد‌ها از استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور به استان گفت: نیروی انتظامی و پلیس راهور تردد از این استان‌ها را محدود کنند.

انجام کار‌های فرهنگی برای تشویق بیشتر مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نظارت بر حمل و نقل عمومی در خصوص رعایت شیوه نامه ها و ارائه برنامه اجرایی برای برگزاری مراسم عید قربان از دیگر تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.