خراسان رضوی در وضعیت هشدار موج پنجم کرونا قرار گرفت

استاندار خراسان رضوی گفت: در صورت کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم سفر‌، مشهد به زودی رنگ قرمز خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: در قالب موج پنجم کرونا نوع هندی ویروس موسوم به دلتا شیوع دارد که با کمال تاسف نوع هندی سرایت پذیری بالاتر و مرگ آوری بیشتری دارد.

او افزود: این هفته شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف کشور بویژه نواحی جنوبی و شرقی بوده‌ایم، به طوریکه تعداد شهر‌های قرمز به ۹۱ شهر افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ۱۲ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و ۲ تای دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارندکه در صورت تداوم شرایط موجود و افزایش روند مبتلایان، خراسان رضوی نیز بزودی قرمز خواهد شد.

معتمدیان بیان کرد: با وجود گسترش بیماری و افزایش تعداد مبتلایان کرونا، شاهد کاهش رعایت شیوه ‌نامه های بهداشتی در کشور هستیم که به خراسان رضوی نیز می‌توان تعمیم داد.

او تصریح کرد: تدابیر ویژه‌ای از سوی ستاد کرونا برای پیشگیری از موج پنجم کرونا در خراسان رضوی اتخاذ شده است

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم به طور جدی نسبت به استفاده از ماسک، عدم حضور در دورهمی‌ها، تجمع‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشند.

معتمدیان اظهار کرد: اقداماتی در خصوص اعمال محدودیت‌ها در مرز‌ها و ورود و خروج اتباع خارجی به خراسان رضوی از طریق پیشنهاد به ستاد کرونا در حال اجراست.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.