بررسی معاملات بورس تهران در هفته‌ای که گذشت؛

شاخص بورس صعودی ولی ارزش معاملات نزولی/ ارزش کل معاملات ۱۳ درصد کاهش یافت

کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته معاملاتی گذشته، شاخص کل بورس حدود ۱.۹۹ درصد افزایش داشته و وضعیت بازار سرمایه نسبت به هفته قبل بهتر بوده است.

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت طی ۵ روز معاملاتی ارزش کل معاملات شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۱۳ درصد کاهش از ۳۱ هزار و ۶۵ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۸۰ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: حجم کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نیز با ۱۸ درصد کاهش از ۴۰ هزار و  ۲۸۷ میلیون سهم به ۳۲ هزار و ۹۷۸ میلیون سهم رسید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: میانگین ارزش کل معاملات روزانه به ارزش ۵ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان بود که در دو روز آخر هفته جاری، میانگین ارزش کل معاملات به رقم قابل محسوسی افزایش یافت.

ادهم در خصوص معاملات بورس تهران به تفکیک بازار‌ها گفت: ارزش بازار اول سهام با ۹ درصد کاهش از ۱۰ هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان به ۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات بازار اول سهام با ۹ درصد کاهش از ۱۳ هزار  و ۱۹۸ میلیون سهم به ۱۲ هزار و ۴۶ میلیون سهم رسید.

او بیان کرد: ارزش بازار دوم سهام هم با ۲۰ درصد کاهش از ۱۵ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان به ۱۲ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات بازار دوم سهام نیز با ۲۳ درصد کاهش از ۲۳ هزار و ۸۷۵ میلیون سهم به ۱۸ هزار و ۲۸۹ میلیون سهم رسید.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار بدهی اظهار کرد: ارزش بازار بدهی ۷۴۲ درصد افزایش پیدا کرد و از ۱۳۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۹۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار نیز با ۵ درصد افزایش به ۱۱ میلیون برگ سهم رسید.

او بیان کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز ۲۰ درصد کاهش را تجربه کردند و از ۵ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این صندوق‌ها با کاهش ۱۷ درصدی از ۳ هزار ۱۴۵ میلیون یونیت به ۲ هزار و ۶۰۷ میلیون یونیت رسید.

ادهم در خصوص شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته‌ای که گذشت ۱.۹۹ درصد افزایش را تجربه کرده و از یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

او تاکید کرد: لازم به ذکر است که، از ابتدای سال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱.۹۶ درصد کاهش را تجربه کرده است و شاخص کل هم وزن نیز با ۲.۱۹ درصد افزایش از ۳۸۴ هزار و ۱۷۹ واحد به ۳۹۲ هزار و ۵۸۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز از ایتدای سال درصد کاهش ۱۰.۷۴ را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
مطلب خوبی بود
آخرین اخبار