صنایع بزرگ پرمصرف زیر تیغ خاموشی‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:برای گذر از بحران، صنایع بزرگ پرمصرف در اولویت خاموشی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مرادیان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس جلسه فوق العاده‌ای را متشکل از وزیر نیرو و معاونین صنعت برق از تولید، انتقال و توزیع تشکیل داده است، گفت: برای گذر از بحران ناچاریم صنایع بزرگ پرمصرف را در اولویت خاموشی قرار دهیم.

او افزود: تعطیلی استان‌های بسیار گرم و شرجی و تعطیلی روز‌های پنج شنبه به مدت یک ماه از برنامه‌های ضروری برای گذر از بحران برق است.

مرادیان با بیان اینکه خاموشی‌های متوالی در روز‌های اخیر تفاوت در میزان تولید و مصرف است، گفت: بحران برق ایجاد شده در کشور نتیجه ۸ سال سهل انگاری و بی توجهی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه انرژی است.

او افزود: دولت باید ۵۰ درصد ظرفیت برق کشور را در هشت سال گذشته افزایش می‌داد که در این بخش حداکثر ۲۰ درصد تولید کرده است.

مرادیان به تولید رمز ارز‌های دیجیتال در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو هزار مگاوات برق مدیریت شده را از شبکه مصرف خارج کرده، اما براساس گزارش‌های رسیده به کمیسیون انرژی این میزان ظرفیت ۴ تا ۶ برابر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:مقرر شد وزارت صمت و نیرو با همکاری نیروی انتظامی فعالیت رمز ارز‌های مجوز دار و غیر مجاز را رصد و جمع آوری کنند.

مرادیان گفت: برای گذر از بحران و چالش کمبود برق در کشور برنامه دو ساله شامل تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۶ تا ۸ هزار مگاواتی و ایجاد نیروگاه‌های خصوصی را در نظر گرفته ایم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار