دومین انتخابات پارلمانی بلغارستان در عرض سه ماه به امید برون رفت از بن بست

مردم بلغارستان امروز یکشنبه برای دومین بار در سه ماه گذشته شرکت در انتخابات پارلمانی را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مردم بلغارستان امروز یکشنبه برای دومین بار در سه ماه گذشته شرکت در انتخابات پارلمانی را آغاز کردند به این امید که این انتخابات در نهایت به تشکیل ائتلافی پایدار پس از یک دهه حکومت «بویکو بوریسوف» محافظه کار، منجر شود.

این نخست وزیر سابق، در انتخابات قبلی با ۲۶ درصد آرا در صدر قرار گرفت، اما او که با اعتراضات گسترده سال گذشته تضعیف و شکننده شده بود، نتوانست برای تشکیل دولت و زمامداری شریکی پیدا کند و ائتلاف تشکیل دهد.

از آن زمان، محبوبیت این مقام ۶۲ ساله در مقابل موج افشاگری‌های تقریبا روزانه دولت موقت درباره فساد حاکم بر این فقیرترین کشور اتحادیه اروپا، رو به کاهش است.

اعلام تحریم‌های آمریکا بر ضد سرمایه داران پرنفوذ که مخالفان او را به حمایت از آن‌ها متهم می‌کنند، نیز او را تضعیف کرده است.

بوریسوف، اما جمعه شب در نشستی انتخاباتی اعمال «وحشت و سرکوب» را از سوی دولت جدید محکوم کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی ها، «گرزب»، حزب بوریسوف، رقابتی شانه به شانه با تشکل ضد سیستم «اسلاوی تریفونوف» ۵۴ ساله -خواننده و مجری تلویزیون- دارد و حتی از آن عقب است. تشکل تریفونوف با کسب ۱۷.۶ درصد آرا، قرار گرفتن در جایگاه دوم در انتخابات ماه آوریل شگفتی آفرین شد. این دو تشکل سیاسی در حال حاضر در نظر سنجی‌ها بین ۲۰ تا ۲۱ درصد رأی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار