ترکیب تیم ملی بسکتبال دست نخورده باقی ماند / جلال پور نیامده راهی المپیک شد

ترکیب ۱۲ نفره تیم ملی بسکتبال کشورمان که پیش‌تر اعلام شده بود، بدون تغییر ماند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان از ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور ۱۸ بازیکن اردوی آماده سازی خود برای مسابقات کاپ آسیا و المپیک را آغاز کرد. در میان این ۱۸ بازیکن نام پویان جلال پور، بازیکن دو رگه ایرانی - آلمانی به چشم می‌خورد که برای اولین بار از سوی سرمربی تیم ملی بسکتبال به تیم ملی فراخوانده شده بود.

مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان از بین این ۱۸ بازیکن ۱۳ بازیکن را برای رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا برگزید. ملی پوشان بسکتبال کشورمان بعد از مسابقات انتخابی کاپ آسیا که به عنوان تیم اول گروه خود به کاپ آسیا صعود کردند، با همان ترکیب ۱۳ نفره راهی ژاپن شدند تا اردو و چند بازی تدارکاتی با تیم ملی بسکتبال ژاپن داشته باشند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان بعد از ژاپن راهی اسپانیا شد تا هم دومین اردوی برون مرزی خود را برپا کند و هم ۲ دیدار تدارکاتی با قهرمان جهان یعنی اسپانیا داشته باشد.

بعد از اردوی اسپانیا شاهین طبع نام ۱۲ بازیکن اصلی خود برای حضور در المپیک را اعلام کرد که در بین بازیکنان برگزیده نام پویان جلال پور به چشم می‌خورد. موضوع جالب این است که پویان جلال پور بازی رسمی برای تیم ملی بسکتبال ایران نداشته است و شاید بسیاری از مردم هم او را در بازی‌های المپیک برای اولین در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران ببینند. جلال پور بدون حتی یک بازی رسمی برای تیم ملی بسکتبال جای حامد حسین زاده را گرفت و به همراه تیم ملی راهی المپیک خواهد شد.

رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص این که آیا احتمال دارد ترکیب تیم ملی تا روز اعزام تغییراتی داشته باشد، گفت: لیست تیم ملی بسکتبال کشورمان تغییر نخواهد کرد و همان نفراتی که از پیش معرفی شده اند، بازیکنانی خواهند بود که به توکیو اعزام می شوند. هر چند تیم ملی در حال حاضر با ۱۳ بازیکن تمرینات خود را پیگیری می‌کند، اما بعید می دانم تغییراتی در ترکیب تیم ملی بسکتبال داشته باشیم.

ترکیب تیم ملی بسکتبال کشورمان برای حضور در مسابقات المپیک به شرح زیر است:

۱- صمد نیکخواه بهرامی

۲- حامد حدادی

۳- محمد حسن زاده

۴- بهنام یخچالی

۵- آرون گرامی پور

۶- مایک رستم پور

۷- محمد جمشیدی

۸- ارسلان کاظمی

۹- محمد سینا واحدی

۱۰- پویان جلال پور

۱۱- سعید داورپناه

۱۲- نوید رضایی فر


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار