جیمز وب آزمایشات قبل از پرتاب به فضا را با موفقیت گذراند

ناسا در حال آماده سازی تلسکوپ فضایی جیمز وب است تا پس از تاخیری طولانی بالاخره آن را به فضا بفرستد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ناسا؛ تلسکوپ فضایی جیمز وب که توسط مهندسان ناسا طراحی شده، برای آماده شدن به منظور پرتاب به فضا در اواخر سال جاری، سه آزمایش مهم دیگر را هم با موفقیت به سرانجام رساند و یک قدم به پرتابی که چندین سال است به تعویق افتاده نزدیک شود. جیمز وب، پیچیده‌ترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی در جهان است که آماده می‌شود تا به فضا برود و سفر میلیون کیلومتری اش را آغاز کند و داده‌های جدیدی را از کهکشان به انسان نشان دهد.


بیشتر بخوانید


سه آزمایش جیمز وب برای رفتن به فضا

ناسا اعلام کرد که این تلسکوپ سه مرحله اصلی آزمایش پرتاب را پشت سر گذاشته که این آزمایشات به مراحل زیر تقسیم بندی می‌شوند:

آزمایش برج جیمز وب که ساختاری لوله مانند است که با جدا کردن ابزار‌های اپیک سرد از بدنه گرم فضاپیما، به جیمز کمک می‌کند تا دمای عملکردی مناسب را حفظ کند. طول این برج سه متر است و اخیرا برای بار آخر آزمایش و اکنون پایین آورده شده و در سر جای خود قفل شده تا برای روز پرتاب آماده شود.

جیمز وب آزمایشات قبل از پرتاب به فضا را با موفقیت گذراند

در آزمایش دوم لارکین کری، تکنسین ناسا، درپوش لنز AOS را که ابزاری حساس در این تلسکوپ است را تمیز، بدون آلودگی و نور ولگرد در تمام مراحل ادغام کرده و آزمایش محافظت می‌کند، با دقت برداشته است. با نزدیک شدن به روز پرتاب جیمز وب، برداشتن این پوشش حساس، مرحله‌ای اساسی در آماده سازی این تلسکوپ فضایی است و به مهندسان این امکان را می‌دهد که بقیه قطعات تلسکوپ را در حالت پرواز بسته بندی کنند.

جیمز وب آزمایشات قبل از پرتاب به فضا را با موفقیت گذراند

آزمایش سوم محافظ حرارتی و آفتابگیر جیمز وب که اندازه‌ای برابر با یک زمین تنیس دارد، توسط ساختار‌های پالت این تلسکوپ پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر که مهندسان درپوش لنز جیمز وب را برداشته اند، می‌توانند روند تا کردن این پالت را در پیکربندی نهایی این تلسکوپ برای پرتاب به پایان ببرند. در این تصویر پالتی که تا حدی جمع شده را مشاهده می‌کنید، که پس از جمع شدن کامل و در زمان پرتاب در جای خودش قرار گرفته و قفل می‌شود.

جیمز وب آزمایشات قبل از پرتاب به فضا را با موفقیت گذراند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.