کشف ماینر و پاور قاچاق به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در کازرون/ توقیف ۲۷۷ کیلو تریاک در داراب

مهم‌ترین حوادث ۲۷ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۷۷ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۲۷۷ کیلو تریاک در بازرسی از سواری زانتیا در عملیات ماموران پلیس داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان داراب به منظور برخورد با سوداگران مرگ با اقدامات فنی و تخصصی از تردد یک سواری زانتیا حامل مواد مخدر در محور مواصلاتی بندرعباس-شیراز مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مذکور اعزام و سواری زانتیا را شناسایی و دستور ایست صادر کردند که راننده بدون توجه به فرمان پلیس متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از این سواری ۲۷۷ کیلو تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

با تیزبینی پلیس سرد کننده‌های قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۴ دستگاه خنک کننده خارجی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سرهنگ دوم علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی خرمبید هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این کامیون موفق شدند ۴ دستگاه ترموکینگ (خنک کننده یخچال) خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی که بر روی خودرو جهت جابه‌جایی کالا نصب می‌شود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ دوم کریمی با اشاره به اثرات سوء و منفی قاچاق کالا بر تولیدات داخلی کشور، اضافه کرد: قاچاق امنیت اقتصادی جامعه را هدف قرار می‌دهد و عزم پلیس در مبارزه با این پدیده ناهنجار و مخرب جدی است.

کشف ماینر و پاور به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف دستگاه‌های ارز دیجیتال و پاور خارجی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی کازرون با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی پشت بام ساختمانی در داخل کانکس اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز قاچاق می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران به همراه نماینده اداره برق ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال و ۱۷ دستگاه پاور خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه پلیس برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده است، از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد، آرامش و امنیت جامعه در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در گراش

فرمانده انتظامی گراش از کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از منزلی در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر فرمانده انتظامی گراش بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل خود در سطح شهرستان اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری مرکزی قرار گرفت.

او اضافه کرد: ماموران کلانتری مرکزی پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دپو بیش از ۸۶ کیلو حشیش در منزل مسکونی لو رفت

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۸۶ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش و دستگیری یک قاچاقچی در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار کرد: مأموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری مواد مخدر در منزل خود در یکی از روستا‌های این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل ۸۶ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: ماموران این فرماندهی در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می‌گذارند و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

مردی ۶۷ ساله در داراب قربانی سیلاب شد/ ۱۷۰ راس گوسفند تلف شدند

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: مردی ۶۷ ساله که برای چرای گوسفندانش به صحرا رفته بود در پی شدت بارش باران قربانی سیلاب شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن یکی از شهروندان در کانال سیل بند در کوه‌های اطراف روستای سنگ چارک، بلافاصله ماموران انتظامی داراب به همراه عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند این مرد ۶۷ ساله جهت چرای گوسفندان به صحرا رفته و به علت شدت بارش نزولات آسمانی قربانی سیلاب شده و جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه در این حادثه ۱۷۰ راس گوسفند نیز تلف شده‌اند، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به نزولات آسمانی و شدت بارش‌های اخیر هشدار‌های هواشناسی را جدی گرفته و از رفتن به مکان‌هایی که احتمال بالا آمدن آب وجود دارد پرهیز کنند.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۲۲ فقره سرقت در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۲۲ فقره انواع سرقت در شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان سپیدان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های هدفمند موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سابقه دار را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی، مغازه و درون خودرو اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ فداکار تصریح کرد: شهروندان نقش مهمی در تولید امنیت دارند و باید به منظور عمل به امر به معروف و نهی از منکر هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی گزارش کنند.

دستگیری زن و شوهر قاچاقچی مواد مخدر در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری زن و شوهر قاچاقچی تریاک در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: به منظور اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ماموران موفق شدند ۲۴ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک سوخت جاسازی شده بود کشف کنند، گفت: در این خصوص ۲ نفر (زن و شوهر) دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی لارستان اضافه کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری به شمار می‌رود و در این مسیر کارکنان جان بر کف انتظامی لارستان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: عوامل گشت انتظامی این فرماندهی طی هفته گذشته هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به ۳ خودرو پراید و پژو ۴۰۵ که در نقاط مختلف این شهرستان در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک شدند.

او بیان کرد: با استعلام به عمل آمده توسط عوامل گشت مشخص شد خودرو‌های یاد شده دارای سابقه سرقت از شهرستان‌های کوار و شیراز را دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه خودرو‌ها به پارکینگ دلالت و تلاش برای دستگیری سارقان ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۳۴ موتور سیکلت متخلف در طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده گفت: ۳۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان آباده توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: به منظور پیگیری مطالبات مردمی و با توجه به مزاحمت‌های موتورسوران متخلف برای شهروندان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با موضوع برخورد با راکبان موتورسوار طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان آباده اجرا شد.

او افزود: در این طرح‌ها مأموران انتظامی شهرستان آباده ۳۴ دستگاه موتورسیکلت که با ایجاد صدای ناهنجار، حرکت در جهت خلاف، حرکات نمایشی، حرکت در پیاده رو و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای خود و شهروندان ایجاد مزاحمت و خطر می‌کردند را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ مسعودی با اشاره به ابراز رضایتمندی شهروندان از این طرح‌ها، گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز ناجا است و قطعا پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم خلل وارد کنند هیچ گونه مسامحه‌ای نخواهد داشت و با آن‌ها برابر قانون برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار