خرید بیش از ۴ هزار تن کلزا در استان قزوین / پرداخت کامل مطالبات کلزاکاران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خرید تضمینی چهار هزار و ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال چهار هزار و ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده و در حال حاضر پرونده خرید تضمینی دانه‌های روغنی در استان بسته شده است.

اسماعیلی افزود: همچنین تا کنون ۱۱۰ هزار و ۳۰۰ تن گندم خریداری شده است و خرید تضمینی این محصول همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان بابت فروش محصول خود به دولت در طرح خرید تضمینی معادل ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت و همچنین ۹۸ درصد مطالبات گندم کاران استان نیز با آنان تسویه شده است.

وی افزود: با وجود تنگنا‌های مالی دولت، پرداخت مطالبات کشاورزان برای فروش تضمینی محصولات خود امسال در زمان کوتاه تری انجام شد و انتظار آنان برای دریافت مطالبات به کمتر از یک هفته کاهش یافت.

اسماعیلی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و جو امسال از سوی دولت به ترتیب ۵۰ هزار و ۱۱۰ هزار ریال اعلام شده بود که در گندم ۲ برابر و در کلزا ۲.۳ برابر نرخ اعلام شده نسبت به سال قبل بود.

این مسوول گفت: امسال به دلیل خشکسالی و کاهش شدید بارندگی‌ها شاهد کم شدن آمار تولید کلزا و گندم در استان نسبت به سال قبل بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار