عجیب‌ترین عوارض جانبی مصرف عسل

عسل در کنار خواص بی نظیری که دارد، می‌تواند سلامتی بدن را به مخاطره بیندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ان دی تی، عسل یکی از بهترین جایگزین‌ها برای شکر است. با این حال، حتی ارگانیک‌ترین عسل نیز دارای درصدی شکر است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند برای بدن مضر باشد. عسل از آب، فروکتوز، گلوکوز، آنزیم ها، ویتامین‌های خانواده B، آمینو اسید، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C تشکیل شده است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل که شامل خانواده فلانوئید‌ها می‌شود خواص ضدالتهابی داشته و باعث بهبود سلامتی بدن می‌شود. عسل خواص آنتی باکتریایی داشته و التیام زخم‌ها را تسریع می‌کند؛ همچنین این ماده غذایی برای تسکین سرفه و گلودرد مناسب است.

با این حال، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند برای بدن مضر باشد. در این مطلب به عوارض جانبی زیاده روی در مصرف عسل می‌پردازیم:

۱- قند خون: مصرف عسل گرچه بهتر از مصرف شکر است، اما خود این ماده غذایی نیز درصدی شکر و کربوهیدارت دارد. این بدان معناست که زیاده روی در مصرف آن می‌تواند قند خون را افزایش دهد. از این رو، افراد دیابتی باید در مصرف عسل احتیاط کنند.

۲- فشار خون: آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل باعث کاهش فشار خون می‌شود. این موضوع به ویژه در افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند بسیار مناسب است. با این حال، زیاده روی در مصرف عسل می‌تواند خطر افت فشار خون را به همراه داشته باشد.

۳- اضافه وزن و چاقی: کربوهیدارت و شکر موجود در عسل به راحتی می‌تواند باعث اضافه وزن و چاقی افراد شود. زیاده روی در مصرف این ماده غذایی باعث افزایش میزان کالری دریافتی روزانه افراد می‌شود.

عسل

۴- تضعیف سلامت دهان: زیاده‌روی در مصرف عسل به معنای افزایش ورود شکر به دهان است که سلامت آن را به مخاطره می‌اندازد. عسل چسبناک است و به راحتی به دندان‌ها می‌چسبد و باعث فساد و تخریب آن‌ها توسط عوامل بیماری زا می‌شود.

۵- گرفتگی شکم: این موضوع بیشتر در افرادی بروز می‌کند که به عسل آلرژی دارند. در این حالت، فرد از گرفتگی عضلات شکم و دل درد رنج می‌برد.

اگرچه زیاده روی در مصرف عسل برای سلامتی بدن مضر است، اما مصرف متعارف و اندازه آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شده و انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: خواص عسل ، قند خون ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
بتز دوباره عسل گرون شد این yjc گفت ضرر داره
کلا هرچی گرون میشه اینجا میان مضراتش رو میگن
چند روز دیگه yjc میاد میگه مضرات زنده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
Yjcهم چند وقتی هست همش از مضرات غذاها میگه تا فواید
کلا در مسیر مردم حرکت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۳۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
مغز کل قند موجود در عسل یک قند طبیعی است نه شیمیایی عسل
برای قند خون کاملا برعکس عمل میکند یعنی کسانیکه قند بالا دارن میکشه پایین و کسانیکه قند پایین دارن میکشه بالا ‌....لطفا اطلاعات ندارید مردم رو گمراه نکنید
Germany
آریا
۲۰:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
انگار تنها چیزی که عوارضی برا سلامتی نداره پوشیدن لنگ و نان خشک خوردنه !
Iran (Islamic Republic of)
م ج
۱۹:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
مردم نان ندارن بخورن اونوقت از عسل حرف میزنید جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
چرت ترین خبری که میتونستین بزارین همین بود
Iran (Islamic Republic of)
مطلوم
۱۷:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
دوستان من دروضعیت 3روز2ساعت آب داریم داخل این محله قرارگرفته ایم حالا بحث شده عسل دعوای خانواده هرروزبرسرگرانی هست آخه شمابگویدعسل دیگه کجای دلم بزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
عجب گزارش مزخرفی مشکل جامعه ما الاو فقط مصرف عسله هیچ مشکل دیگه ایی نداریم؟ یا شما خفه شدین دارین اذهان و منحرف میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
سلام تورو خدا اگه مطلب ندارید هرچرت پرتی نزارید هر دیوانه ای می داند اگر بهترین خوراکی دنیا روهم زیاد استفاده کنی ضرر داره اخه این چه مطلب جمع کردنی است فقط می خواهید تیتر بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
این موضوعات برای عسل غیر طبیعی هست
من الان 20 سال هست زنبور دارم مادرم 20 سال با وجود قند بالا عسل مصرف میکنه و این چیزایی که شما گفتید را ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی قلی زاده نصری
۱۵:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
سلام،عسل خوب دارید برایمان بفرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
من عسل دارم طبیعی
برای زنبور در فصل عسل دهی اصلا شربت استفاده نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
همه اینها درست البته به شرطی که عسل درست پیدا کنید بالای 90 درصد عسل عرضه شده در فروشگاه های ایران تقلبی بوده و به هیچ وجه نمی توان به آنها اعتماد کرد.برادرم در شهرستان که معلم هستند حدود 20 کندو برای تامین عسل خانواده دارند. قیمت تمام شده یک کیلو عسل بالای 200 هزار تومان است در حالی که در فروشگاه ها شما با 50 هزار تومان می توانید عسل تهیه کنید.که با نام های عسل گون و غیره ...به فروش می رسند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
داداش 200هزارتومانی هم تقلبی هستند اصلأ عسل بدون شکر وجودندارد
Iran (Islamic Republic of)
9394832313
۱۴:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم برادر شما چون زنبوردار نیست نمیتونه کندو رو در مناطقی قرار بده که زنبور فعالیت داشته باشه و عسل زیاد ذخیره کنه برای همین قیمت عسل براش زیاد تموم میشه. من جلو روی شما عسل از کندو برمیدارم بهت میدم به 150 به شرط همچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
بهترین عسل را من دارم چون شغلم نیست کهبرم شربت درست کنم جلو زنبور بزارم که درآمد داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
عسل داریم تا عسل برای مصارف دیابتی مثلا اگر شما عسل کنار درجه یک بدون یک گرم تغذیه پیدا کنین باز میبینین که ۸درصد ساکارز داره و برای افراد دیابتی اصلا توصیه نمیشه ولی برای مردم عادی عسل فوق العاده ای ،عسل گون طبیعی باشه بدون تغذیه از نیم درصد تا ۲درصد ممکنه ساکارز داشته باشه ،عسل مریم جنگلی و اسپرس و شبدر بدون تغذیه تقریبا زیر یک درصد ساکارز دارن برای مصارف دبابتی عالی ،عسل هایی هم هستن که پایین تر از نیم درصد ساکارز دارن و عالی بنده زنبوردارم و عسل هایی که معرفی کردم طبق تجربه شخصیه و از هر زنبورداری هم که طبیعی یا تغذیه کم میکنن سوال بپرسین به حرف بنده میرسین آرزوی سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
مواد غذایی مثل انجیر و عسل که در شرایط فعلی که مردم باید مصرف کنند خیلی مفیده