پایان اولین دور از رایزنی‌های پارلمان لبنان برای انتخاب نخست وزیر/ نجیب میقاتی پیشتاز است

منابع لبنانی اعلام کردند اولین دور رایزنی‌های پارلمان این کشور برای انتخاب نخست وزیر با حمایت بیش از ۵۰ تن از نجیب میقاتی به پایان رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، اولین دور از رایزنی‌های پارلمان لبنان برای معرفی نخست وزیر جدید این کشور با کسب ۵۲ رای مثبت از ۵۴ رای شرکت کننده در حمایت از «نجیب میقاتی» نخست وزیر سابق به پایان رسید.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان از امروز در حال رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست وزیر جدید در کاخ ریاست جمهوری در «بعبدا» (شرق بیروت) است.

در همین حال، جریان ملی آزاد لبنان در بیانیه ای نوشت: جبران باسیل به صورت واضح اعلام کرد که این جریان قصد ندارد نجیب میقاتی را برای نخست وزیری معرفی کند.

جریان میهنی آزاد، حزبی که میشل عون تأسیس کرد، نیز اعلام کرده است نجیب میقاتی را به عنوان نخست وزیر منصوب نخواهد کرد و قصد دارد نواب سلام را به عنوان نخست وزیر انتخاب کند، اما در هر حال رئیس جمهور گفته این بار آماده همکاری است.

طبق بیانیه قبلی ریاست جمهوری لبنان، دور دوم رایزنی‌های مجلس ساعت سه بعد از ظهر امروز (به وقت محلی) شروع می‌شود و در ساعت پنج بعد از ظهر به پایان می‌رسد.

به محض اتمام رایزنی‌ها، رئیس جمهور عون با نبیه بری، رئیس مجلس رایزنی می‌کند و در نتیجه نخست وزیر منتخب که بیشترین آرا نمایندگان را به دست آورد احضار می‌شود تا او برای تشکیل دولت اوامر لازم را بگیرد و سپس طبق گفته خبرگزاری ملی، در برابر مردم لبنان سخنرانی خواهد کرد.

میقاتی پیش از این دو بار رئیس دولت لبنان بود. یک بار در سال ۲۰۰۵ و بار دوم در سال ۲۰۱۱، او شخصیت شناخته شده‌ای است که از بخش تجارت وارد سیاست شد.

در اواسط ماه ژوئیه، «سعد حریری»، رهبر جنبش المستقبل پس از ارائه طرحش برای کابینه لبنان به عون و اصلاح شدن طرحش، از منسب نخست وزیری انصراف داده و کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام ،

حزب الله باید دو وزیر از وزرای پیشنهادی خود را با توافق حزب ۶ مارس انتخاب کند .
آخرین اخبار