​برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو در ایذه

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه گفت: کلاس آموزشی با موضوع بیماری تب کریمه کنگو در کشتارگاه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش شاهپری سرپرست اداره دامپزشکی ایذه با بیان اینکه کلاس آموزشی با موضوع بیماری تب کریمه کنگو در کشتارگاه این شهرستان برگزار شد، گفت: در این کلاس آموزشی که کلیه شاغلین کشتارگاه در آن حضور داشتند، کارشناسان اداره دامپزشکی ایذه به اهمیت موضوع اشاره کرده و نکات بهداشتی نیز در این خصوص یادآوری شد.

او  افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات و یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود و همچنین  ویروس به وسیله کنه‎ی هیالوما انتقال می‌یابد.

شاهپری با اشاره به این نکته که مخزن این  ویروس در طبیعت اصولاً کنه‌ها بوده و گاو، گوسفند، بز به عنوان مخزن مطرح هستند، اظهار داشت: این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصاب‌ها و سلاخها) سبب ایجاد همه‌گیری‌های ناگهانی می‌شود.

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه بیان کرد: در این دوره آموزشی کارکنان کشتارگاه با عامل بیماری، چگونگی انتقال، علایم بیماری و بویژه با راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری آشنا گردیده و همچنین بر رعایت نکات بهداشتی و حفاظت فردی کارکنان مانند استفاده از لباس کار مناسب، چکمه، دستکش، ماسک و عینک تاکید مجدد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار