استاندار خوزستان خبر داد؛

پرداخت باقی مانده خسارات سیلاب ۹۸ خوزستان

استاندار خوزستان گفت: تا کنون ۶۳ درصد از مجموع خسارات سیلاب سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و باقی مانده این خسارات از شنبه هفته آینده شروع می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت:۶۳ درصد مجموع خسارات سیلاب سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و ۳۷درصد باقی مانده خسارات وارده به بخش کشاورزی و دام استان با مصوبه اخیر هیات دولت پرداخت می‌شود و باقی مانده خسارات سیلاب ۹۸ خوزستان که بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال است.

او در ادامه بیان داشت: ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد ریال از خسارات سیلاب تصویب و ابلاغ شده و ۵۱۰میلیارد ریال دیگر نیز در سفر اخیر  معاون اول رییس جمهوری به خوزستان نیز مورد موافقت قرار گرفته و از روز شنبه ۹ مرداد پرداخت خسارات سیلاب ۱۳۹۸ شروع و به حساب کشاورزان و دامداران خوزستانی واریز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره کلی به وضعیت خشکسالی و کم آبی در سال زراعی در خوزستان افزود: میانگین آورد رودخانه‌های خوزستان در سال‌های نرمال حدود ۲۳میلیارد متر مکعب بوده، ولی در سال آبی جاری این میزان به ۱۴میلیارد متر مکعب رسیده است.

سلیمانی دشتکی خواستار همراهی کشاورزان، بهره برداران و دامداران استان برای عبور از خشکسالی شد و یسان داشت: مهمترین دغدغه ما تامین آب برای کشت پاییزه در شهریور ماه امسال در استان است.

استاندارخوزستان ادامه داد: دولت برای تامین خسارات وارده به بخش‌های دام، کشاورزی و تامین آب آشامیدنی ۱۱هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تصویب کرده که از این مبلغ ۶ هزار و ۹۰۰میلیارد ریال به حساب استانداری واریز شده و بقیه نیز درروز‌های آینده واریز خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیات فرمان اجرایی امام (ره) نیز برای تامین علوفه و خرید دام ۵۰۰میلیارد پرداخت خواهد کرد، گفت: رهاسازی آب برای کشت پاییزه از سوی سازمان آب و برق و توزیع آن با کمک کشاورزان منطقه صورت می‌گیرد.

او اظهار داشت: با توجه به کمبود ذخایر پشت سد‌ها، کشاورزان باید با همراهی و مشارکت موثر به گونه‌ای در توزیع آب عمل کنند که آب از طریق کانال‌های آبرسانی به همه روستا‌های و اراضی کشاورزی برسد و  باید واقعیت کمبود آب در خوزستان را پذیرفت و باید همه همراهی کنند تا از این شرایط سخت عبور کنیم و کمتر دچار تنش‌ها شویم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.