جاده جدید مشهد به شاندیز افتتاح شد

جاده جدید مشهد به شاندیز با هدف دسترسی آسان و کاهش ترافیک در مراسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جاده جدید مشهد به شهر ییلاقی شاندیز با هدف دسترسی آسان و کاهش ترافیک در مراسمی با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

محمد رضا کلایی شهردار مشهد در این مراسم گفت: تاکنون دسترسی به طرقبه و شاندیز از یک مسیر تردد انجام می‌شد که بار ترافیک زیادی ایجاد می‌کرد، اما با اجرای این پروژه این نقص رفع و از طریق تقاطع آزادگان مشهد به کنار گذر شاندیز راه ارتباطی جدید این ۲ شهر افتتاح شد.

او افزود: این پروژه پیچیدگی و مشکلات فراوان داشت و به نظر نمی‌رسید در این دوره مدیریت شهری به اتمام برسد، اما با پیگیری‌های مستمر دست‌اندرکاران اجرایی شد.

شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر دسترسی به شاندیز افزایش یافته است و نوبت به دسترسی چپگرد پل پرتوی به طرقبه است که اجرای چپگرد غیرهم‌سطح برای انتقال از باند رفت پل پرتوی به طرقبه بسیار مهم است و امید است شورای جدید در نیمه دوم سال این کار را انجام دهد.

خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: برای حل ترافیک بلوار وکیل‌آباد مشهد طرح‌های مختلف با هزینه‌های سنگین وجود داشت، اما در نهایت در جلسات با متخصصان شهرداری و پلیس راهور چندین پازل طراحی شد که این پروژه یکی از آنهاست.

او افزود: همچنین تلاش شد از انتقال ترافیک بزرگراه امام علی (ع) به وکیل‌آباد جلوگیری شود لذا این پروژه عملیاتی شد.

 معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در اوج ترافیک هر ساعت هفت هزار و ۵۰۰ خودرو به سمت طرقبه و شاندیز حرکت می‌کنند که ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه از این تعداد از طریق بزرگراه امام علی (ع) جابجا می‌شود.

مجتبی بهاروند عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: ساماندهی ترافیک سنگین میدان نمایشگاه و پل مهندس پرتوی در انتهای بلوار وکیل‌آباد یکی از خواسته‌های شهروندان مشهدی بود که از ابتدای فعالیت شورای پنجم، مورد توجه کمیسیون عمران، حمل ‎‌و نقل و ترافیک شورای شهر قرار گرفت.

او افزود: با پروژه‌های عمرانی که در این نقطه تعریف و اجرایی شد رکود، ترافیک و سکون گذشته امروز به حرکت و پویایی و روانی ترافیک تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شورای پنجم شهر مشهد در کنار احداث تقاطع‌های چندسطحی، چپگرد‌های مختلف و اصلاحات هندسی به مد‌های حمل و نقلی انسان‌محور و پاک نیز توجه داشت که یکی از آن‌ها توسعه مسیر‌های دوچرخه است.

انتهای پیام/ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.