مدیر راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا مطرح کرد؛

راه آهن چابهار-زاهدان استراتژیک ترین پروژه ریلی کشور/ اتمام عملیات ریل‌گذاری راه آهن خاش تا زاهدان

حاجی زمانی از اتمام ریل‌گذاری قطعه ۷ و ۸ پروژه چابهار-زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  جوان اسداله حاجی زمانی مدیر راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در تشریح آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان اظهار داشت: این خط آهن به طول 634 کیلومتر از شهرهای چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند که طول آن با احتساب ایستگاه‌ها به 750 کیلومتر می‌رسد و در گام نخست، عملیات ریل‌گذاری قطعه 7 و 8 این پروژه حدفاصل خاش تا زاهدان به طول 155 کیلومتر به اتمام رسید و شهر خاش از طرف زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

او افزود: در عملیات قطعه خاش- زاهدان قرارگاه موفق شد در مدت دو ماه و نیم طی امسال بیش از 85 کیلومتر ریل‌گذاری انجام دهد که این حجم، رکورد بزرگی در حوزه ریلی کشور محسوب می‌شود که در همین راستا رکورد بی‌سابقه ریل‌گذاری بیش از 4 کیلومتر در یک روز از موفقیت‌های این ابرپروژه بوده است.

حاجی‌زمانی  اظهار داشت: پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان استراتژیک‌ترین و بزرگترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

گفتنی است توسعه حمل و نقل ریلی در راستای ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال کشورهای آسیای میانه و مرکزی به آبهای آزاد و تسهیل و توسعه ترانزیت کالا از سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار از مهمترین اهداف پروژه خط آن چابهار- زاهدان عنوان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
بدترین جای مملکت راه آهن کشیدن
اگه جاده کامیون رو میساختن بهتر بود
آخرین اخبار