کاشت ۱۶ هزار درخت میوه در طرح باغ‌راه شاهرود

شهردار شاهرود گفت: ۱۶ هزار اصله از ۱۲ گونه درخت میوه در طرح ایجاد باغ‌راه این شهر در گام نخست با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در حال کاشت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  علیرضا حاجی محمد علی شهردار شاهرود اظهار داشت: طرح فرهنگی، تفریحی و زیست محیطی باغ راه شاهرود با هدف گسترش چشم انداز‌های زیبا، ایجاد آرامش روانی برای شهروندان و توسعه گردشگری و تفرجگاهی شهر و جذب گردشگر در حال اجرا است.

او  همچنین هدف از احداث پل شاهوار را اتصال جاده‌های قدیم و جدید تندرستی و ایجاد جذابیت‌های گردشگری بیشتر در شهر عنوان کرد و گفت: در زیر پل قوسی شاهوار یک آبشار مصنوعی جدید هم ایجاد می‌شود.

شهردار شاهرود یادآور شد: وجود چنین زیرساخت‌هایی در کنار استفاده‌ای که برای شهروندان دارد می‌تواند زمینه‌ساز معرفی شاهرود به‌عنوان قطب گردشگری در سطح ملی نیز باشد.

حاجی محمدعلی درخصوص ایجاد بلوار ۳۶ متری شهدای منا نیز ابراز کرد: کاهش بار ترافیکی خیابان‌های امام خمینی (ره) و بلوار طوس و نیز کاهش زمان سفر، دسترسی آسان شهروندان، ایمن سازی، دسترسی مستقیم شهرک‌های شرقی به مرکز شهر و اتصال معابر اصلی و فرعی به شهرک‌های همت، فجر، رجا، بهارستان و سپاه از جمله اهداف این طرح بود.

او  افزود: این طرح با مساحت ۱۶هزار متر مربع و اجرای ۱۵هزار متر مربع آسفالت و با اعتباری بالغ بر ۲۲۰میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.