پلیس هاوایی از سگ‌های رباتیک برای تشخیص بیماری کرونا استفاده می‌کند

مقامات پلیس برای اسکن چشم و تشخیص سلامتی افراد بی خانمان از سگ‌های رباتیک استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از nbcnews، در پایتخت هاوایی، از سگ‌های پلیس رباتیک برای اسکن چشم و تشخیص سلامتی بی خانمان‌ها استفاده می‌شود تا مطمئن شوند که این شهروندان تب ندارند. این تنها یکی از روش‌هایی است که سازمان‌های ایمنی عمومی از Spot استفاده می‌کنند، معروف‌ترین رده تجاری جدید ربات‌ها که با چابکی شبیه حیوانات حرکت می‌کنند.

تعداد انگشت شماری از مقامات پلیس هاوایی که از ماشین‌های چهار پا برای آزمایش بهره می‌برند، می‌گویند که آن‌ها مانند هواپیما‌های بدون سرنشین موجود و ربات‌های چرخ دار ساده، میتوانند به عوامل اورژانس در هنگام خطر کمک کنند. اما ناظران حریم خصوصی بشر هشدار می‌دهند که پلیس به طور مخفیانه برای خرید این ربات‌ها اقدام می‌کند.

پلیس هاوایی

در هونولولو، اداره پلیس حدود ۱۵۰ هزار دلار برای کمک به درمان بیماری کرونا خرج کرد و ربات‌ها را از شرکت رباتیک Boston Dynamics برای استفاده در یک شهر دولتی در نزدیکی فرودگاه خریداری کرد. جونگووک کیم، مدیر حقوقی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در هاوایی می‌گوید: از آنجا که این افراد بی خانمان هستند، انجام این کار خوب است. پس از پایان همه گیری کرونا دوباره از این ربات‌ها در مواردی استفاده می‌شود.

ژنرال جوزف اونیل، سرپرست واحد پلیس منطقه هونولولو، از استفاده از این ربات‌ها در تظاهرات اوایل سال جاری دفاع کرد. وی گفت که با اسکن دمای بدن افراد بی سرپناه و آزمایش کووید -۱۹، می‌توان از افسران، کارکنان سرپناه و ساکنان محافظت کرد. این ربات همچنین برای مصاحبه از راه دور با افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت بوده است استفاده می‌شود.

سگ‌های رباتیک

اواخر سال گذشته، اداره پلیس نیویورک نام این ربات را به "Digidog" تغییر داده و از آن در مکان‌های مختلف استفاده کرد. البته بعد از پخش ویدئو‌هایی از این محصول در فضای مجازی آن‌ها مجبور شدند که برای اقناع مخاطب، ربات را به سازندگان آن تحویل دهند. مارژولین اسمیت، مدیر واحد عملیات ویژه پلیس ملی هلند، در مورد ربات کنترل از راه دور گفت: این ربات به خودی خود فکر نمی‌کند. اگر به آن بگویید به چپ برو، همین کار را خواهد کرد و اگر به او بگویید متوقف شود، می‌ایستد.

کاربرد سگ‌های رباتیک

  • تشخیص و بررسی مواد شیمیایی خطرناک و مواد مخدر
  • بازرسی مناطق فشار قوی و مناطق خطرناک
  • نظارت بر سایت‌های ساختمانی، معادن و کارخانه ها

Digidog

البته کیم، از ACLU در هاوایی، گفت: این پتانسیل وجود دارد که این ربات‌ها نظامی شدن بخش‌های پلیس را افزایش داده و از آن به نحوی که غیرقابل قبول است استفاده کنند.

در ادامه ویدئویی از این سگ رباتیک مشاهده می کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.