آغاز عملیات کاوش نجات‌بخشی محوطه‌های تاریخی در اشنویه

عملیات کاوش نجات‌بخشی سه محوطه تاریخی حوضه آبگیر سدچپرآباد در اشنویه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، تاسا رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه گفت: عملیات بررسی مراحل باستان‌شناسی در حوضه آبگیر سدچپرآباد این شهرستان با حضور یک گروه باستان‌شناسی از پژوهشکده تهران به پایان رسید.

تاسا افزود:این عملیات به منظور انجام مراحل مطالعات فرهنگی و تاریخی و بررسی باستان شناسی در محدوده مخزن چپرآباد این شهرستان به اتمام رسید.

وی ادامه داد: ۱۳ محوطه باستانی در منطقه سدچپرآباد شناسایی شده که باتوجه به آبگیری این سد و امکان زیر آب رفتن پنج محوطه از این تعداد، عملیات حفاری نجات‌بخشی برای آن انجام می‌گیرد.

تاسا افزود: اکنون عملیات کاوش نجات بخشی سه محوطه با همکاری چند گروه باستان‌شناسی از پژوهشگاه میراث فرهنگی شده و فعالیت این گروه‌ها تا یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: عملیات نجات بخشی محوطه‌ها و آثار باستانی در حوزه سد چپرآباد از اهداف اصلی و رویکرد این اداره است که به زودی پایان می‌پذیرد.

سدچپرآباد اشنویه با ظرفیت ۴۶ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه "کانی‌رش" به میزان ۱۰۵۳ هکتار اجرا شده است، ولی آبگیری آن هنور اجرا نشده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.