پسر بدون دستی که با انگشتان پاهایش باسواد شده است

پسر بدون دست هندوستانی که با انگشتان پاهایش می نویسد و در امتحانات امتیاز بالایی کسب کرده به سوژه رسانه ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌می‌گویند انگیزه قوی و تلاش سخت می‌تواند بر بدشانسی‌ها غلبه کند. این حکایت زندگی الهام بخش یک پسر هندوستانی است که متاسفانه بدون دست به دنیا آمده است. با این حال این نقص مادرزادی و ناتوانی موجب نشد تا «توشار ویشواکارما» از دستیابی به آرزوهایش باز بماند.

این کودک که به دلیل نداشتن دست قادر نبود مانند یک کودک نرمال بنویسد از همان ابتدا تلاش کرد تا از انگشتان پاهایش برای نوشتن استفاده کند. حالا او در پایه دوازدهم امتیاز ۷۰ درصدی را به دست آورده است.

توشار در این باره به یکی از رسانه‌های محلی هند گفت: «از آنجایی که هنگام تولد بدون دست به دنیا آمدم من هرگز آن را به عنوان یک کمبود در نظر نگرفتم. هنگامی که دو خواهر بزرگتر از خودم به مدرسه رفتند من از والدینم خواستم تا من نیز به مدرسه بروم. اما یک مشکل وجود داشت و آن این بود که چطور می‌خواهم بنویسم. برای تقلید از دو خواهرم (سواد آموختن آن‌ها) من من انگشتان پایم را تبدیل به انگشتان دستم کردم و از آن‌ها برای نوشتن کمک گرفتم.»


بیشتر بخوانید


توشار در حالی در این مدت ۱۲ سال مانند یک دانش آموز عادی مشغول تحصیل بود که پیشنهاد کمک از یک فرد دیگر برای نوشتن تکالیف و همچنین اعطای وقت اضافی بیشتر برای انجام تکالیف از سوی معلمان را رد می‌کرد. او که دوست دارد در آینده یک مهندس شود برای کسب مهارت نوشتن با انگشتان پاهایش روزی ۶ ساعت تمرین می‌کرد. او اکنون با انگشتان پاهایش می‌تواند کتاب را نیز ورق بزند.

توشار که یک دانش آموز موفق است در این مصاحبه از حمایت معلمان خود نیز قدردانی کرد.

پسر باسواد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.