سید حسن نصرالله: حزب الله در دام جنگ داخلی نخواهد افتاد

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد این جنبش دسیسه دشمن برای کشاندن آن به جنگ داخلی را ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاخبار، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد این جنبش در تله جنگ داخلی دشمن نخواهد افتاد.

سید حسن نصرالله در نشستی با مبلغان در آستانه ماه محرم با اشاره به تنش آفرینی‌های اخیر در جریان تشییع پیکر یکی از اعضای جنبش حزب الله تاکید کرد: حزب الله وارد جنگ داخلی نمی‌شود و ما می‌دانیم که باید چه کار کنیم.

دبیر کل حزب ‌الله لبنان در بخشی از صحبت‌های خود به سه محور اصلی دسیسه پراکنی دشمنان علیه این جنبش اشاره کرد و گفت: اولین اقدام آن‌ها تخریب وجهه حزب الله و دومی کشاندن این جنبش به درگیری داخلی است.

او درباره توطئه جنگ داخلی افزود: این مسئله مبتنی بر داده‌هایی است که از زمان حبس حریری آغاز شد و اقدامی بود که هدف آن شعله‌ور کردن جنگ داخلی بود. اما موضع گروه‌های سیاسی لبنان، عربستان سعودی را غافلگیر کرد و باعث تغییر موضع این کشور شد.

او همچنین با اشاره به نوع واکنش مردم به اقدامات اخیر در منطقه خلده، آگاهی حامیان مقاومت درباره حوادث اخیر را ستود و از آن‌ها تقدیر کرد و گفت: ما خونی نداریم که پایمال شود اما به آنجا نیز نمی‌رویم که دشمن می‌خواهد زیرا به میدان آمدن حزب‌الله به معنای تصمیم به جنگ داخلی بود. افرادی وجود دارند که سعی بر آوردن تسلیحات برای جنگ با ما دارند.

نصرالله با یادآوری اینکه دشمن همچنان به این اقدامات ادامه می‌دهد، راه انداختن جنگ اقتصادی را سومین توطئه دشمن علیه لبنان و حزب الله عنوان کرد.

بعد از ظهر یکشنبه، در هجوم افراد ناشناس به مراسم تشییع علی شبلی یکی از نیرو‌های جنبش حزب‌الله لبنان که شب پیش از آن ناجوانمردانه در یک مراسم عروسی ترور شده بود، در منطقه خلده واقع در جنوب بیروت دست‌کم ۳ تن شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.


بیشتر بخوانید:

تیراندازی به سوی شرکت‌کنندگان در تشییع یکی از نیرو‌های حزب‌الله / اعزام نیرو‌های مسلح ارتش لبنان


پس از این حادثه جنبش حزب الله با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حادثه، از نیرو‌های امنیتی لبنان درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر جنایتکاران این حادثه را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار