افزایش تولید پارچه چادر مشکی تا ۱۶ میلیون متر

تولید پارچه چادر مشکی تا ۱۶ میلیون متر در شهرکرد امکان پذیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدکاظم منزوی معاون امورصنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحقق تولید ۱۰ میلیون متری چادر مشکی در کارخانه حجاب شهرکرد، گفت: با ایجادتغییرات در خط تولید، اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی و استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات سایر استان‌ها برای تولید نخ، تولید ۱۶ میلیون متر چادر مشکی در شهرکرد امکان پذیر شد.

او افزود: این واحد مشکلی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز ندارد، و در صورت تعیین تکلیف تسهیلات ارزی دریافتی این واحد طرح توسعه کارخانه هم اجرایی می‌شود.

منزوی افزود: بنیاد مستضعفان موافقت با اجرای طرح توسعه نساجی حجاب در شهرکرد را منوط به تعیین تکلیف تسهیلات ارزی دریافتی توسط بانک عامل کرده است، اگرنحوه بازپرداخت این تسهیلات بر اساس قوانین تعیین تکلیف شود، بنیاد مستضعفان با طرح توسعه کارخانه چادرمشکی حجاب موافقت می‌کند و ظرفیت تولید در این واحد به ۲۰ میلیون متر مربع در ظرف چند سال می‌رسد.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: هم اکنون طرح توسعه کارخانه چادرمشکی جهت بررسی وتایید نهایی به بنیاد مسضعفان کشور ارسال شده است.

او با بیان اینکه کیفیت پارچه چادر مشکی تولیدی درکارخانه حجاب بالاتر از نمونه‌های مشابه خارجی در بازار است و قیمت پایین‌تری دارد، گفت: طرح تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه حجاب شهرکرد تا ۴۰ میلیون متر در سال تهیه شده است.

به گفته منزوی؛ برای توسعه این واحد تولیدی باتوجه به موجود بودن زیرساخت‌‎های مورد نیاز تنها یک چهارم راه‌اندازی اولیه برای تولید ۱۰ میلیون متر مکعب هزینه مورد نیاز است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار