راه حل جدید مایکروسافت برای ذخیره صفحات به صورت PDF

قابلیت ذخیره فایل‌ها در فرمت PDF به زودی در منوی زمینه Edge در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از techradar، ذخیره صفحات وب به عنوان PDF به زودی در Microsoft Edge آسان‌تر خواهد شد، زیرا شرکت مایکروسافت در حال کار بر روی افزودن یک گزینه جدید به منوی تنظیمات مرورگر خود است. همانطور که توسط MSpoweruser گزارش شده و اولین بار توسط Leo Verla مشاهده شد، گزینه جدیدی به منوی تنظیمات Edge می‌آید که به کاربران امکان می‌دهد ذخیره فایل‌ها را به عنوان PDF به منوی زمینه مرورگر اضافه کنند.

Microsoft Edge

در حالی که محتوای صفحات وب می‌توانند مکرراً تغییر کند، ذخیره آن‌ها به عنوان فایل‌های PDF می‌تواند راهی عالی برای نگهداری یک کپی از مقاله یا پست وبلاگ برای اهداف تحقیق باشد. ذخیره سازی داده‌ها و فضایی که برای نگهداری از آن‌ها نیاز است یک چالش اساسی برای کاربران است. آن‌ها تمایل دارند تا فایل‌های مورد نیازشان را در فرمت‌های مختلف ذخیره کنند تا در موقع لزوم از آن‌ها به بهترین شکل بهره ببرند.

ذخیره فایل‌ها به صورت PDF

لئو ورلا در پست اخیر خود در Reddit، تصاویری از ویژگی جدید Edge یعنی "ذخیره صفحات و فایل‌ها به صورت PDF" را نشان و توضیح داد که مایکروسافت همچنین مینی منو و فرهنگ لغت داخلی را به نسخه‌های داخلی مرورگر خود باز گردانده است. امکان کلیک راست برای ذخیره صفحات وب در فرمت PDF، احتمالاً در زمان کاربران Edge صرفه جویی می‌کند.

ذخیره صفحات به صورت PDF

کاربران قبلاً مجبور بودند از کلید میانبر Ctrl + P برای نمایش منوی چاپ مرورگر و انتخاب "Microsoft Print to PDF" برای انجام این کار استفاده کنند. این ویژگی جدید در حال حاضر در Edge Canary Build ۹۴.۰.۹۷۴.۰ به عنوان بخشی از ویژگی‌های کنترل شده در دسترس است، اما در چند ماه آینده در نسخه‌های پایدار مرورگر مایکروسافت به صورت رسمی عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار