توزیع روزانه ۱۶۰ تن مرغ در استان همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از توزیع روزانه ۱۶۰ تن مرغ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ستاد تنظیم بازار استان همدان گفت: با اینکه روزانه ۱۴۰ تن مرغ گرم و ۲۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع می‌شود، اما تخلف، کم فروشی و عرضه غیر قانونی برخی موجب شده بازار مرغ دچار تنش بشود.

 متین در خصوص عرضه سیمان هم گفت: ظرفیت تولید سیمان در استان ۷ هزار تن در روز است که برای تامین برق شهری فعلا روزی ۴ هزار تن تولید داریم که ۸۰ درصد آن در داخل استان به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی استان همدان  گفت: تاکنون ۱۹۴ هزار تن گندم کشاورزان به قیمت مصوب خریداری شده و ۹۲۲ میلیارد تومان یعنی ۹۵ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

رضوانی جلال گفت: هم اکنون ۱۰ هزار تن ذخیره کود شیمیایی و بیش از هزار تن شکر، ۱۸ هزار تن دانه‌های روغنی و ۱۰ هزار تن برنج خارجی ذخیره شده داریم.

استاندار همدان نیز در جمع بندی مصوبات این ستاد با بیان اینکه ایام سختی را در تأمین نیاز‌های مردم سپری می‌کنیم گفت: بازار مرغ و سیمان را با بازرسی‌های بیشتر نظم بیشتری خواهیم داد.

سیدسعید شاهرخی تاکید کرد: ذخایر اساسی استان امیدوار کننده و اطمینان بخش است و تلاش می‌کنیم در ایام محرم و صفر همانند سال‌های قبل هوای هیات‌های عزاداری و نذورات مردمی را داشته باشیم.

او  به ضرورت اصلاح قیمت نان و دستمزد‌ها در نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: گزارش‌های متعددی از مشکلات حوزه نان به مرکز ارسال شده است و با توجه به اینکه استان‌ها اجازه تغییر و تحول در این حوزه را ندارند منتظر هستیم تا از تهران تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار