لرستان مقام دوم کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی را کسب کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این استان موفق به کسب مقام دوم طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در بین استان‌های کشور شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی از حدود سه سال قبل در کشور آغاز شده است و تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵۴ نفر در لرستان خواستار استفاده از مزایای این طرح شده اند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی بستر تقویت اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم می‌کند افزود: از ابتدای اجرای طرح کاروزی تاکنون ۷۸۶ واحد اقتصادی استان، سه هزار و ۸۳۳ دانش آموخته را بکار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در تکمیل طرح کارورزی، مشوق‎‌هایی همچون معافیت ‎های بیمه‎‌ای سهم کارفرما با صورت جذب کارورز و پرداخت یک سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به مدت یک سال در نظر گرفته شده که باید با اطلاع رسانی دقیق، در بخش‎‌های مختلف صنعت، کشاورزی و به خصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره گرفت.

آشتاب اضافه کرد: چنانچه کارفرمایان هریک از ظرفیت‎‌های مطرح شده شامل طرح کاروزی، طرح پرداخت یارانه دستمزد و معافیت‎‌های بیمه‎ای سهم کارفرما را استفاده کنند، معافیت‌های بیمه‌ای به تناسب مربوط، برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به استفاده ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی کشور از این طرح گفت: سال گذشته سهمیه استان در این راستا ۷۵۰ نفر بود که ۷۶۵ نفر در بنگاه‌های اقتصادی استان جذب شدند.

به گفته آشتاب در حال حاضر استان فارس رتبه نخست طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را در کشور دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.