کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از اجرای طرح محفل «نورالثقلین» در دهه اول محرم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ایرج یارمحمدی، کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر برنامه‌های مختلف قرآنی و مذهبی را در  ایام محرم برگزار می‌کنند.

او با اشاره به اینکه شروع برنامه‌ها و مراسم‌ عزاداری در شهرستان ملایر با تلاوت آیات قرآن خواهد بود، گفت: در برنامه‌های عزاداری از حضور قاریان برجسته شهرستان استفاده خواهد شد.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از برگزاری محافل قرآنی در مساجد، حسینیه‌های شهر و روستا در این ایام خبر داد و افزود: در برنامه‌های عزاداری محافل قرآنی برگزار می‌شود.

یارمحمدی از فضاسازی و سیاه‌پوش کردن مؤسسات و خانه‌های قرآن در ایام ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان خبر داد و افزود: برنامه‌های قرآنی و عزاداری در خانه‌های قرآن برگزار می‌شود.

او به اجرای طرح محفل نورالثقلین در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: هر شب و در هر هیئت یک صفحه از قرآن کریم به صورت ترتیل و همخوانی با معنی و تفسیر آیات تلاوت می‌شود.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه مبلغان و روحانیان اعزامی در سخنرانی‌های خود به بیان نکات قرآنی می‌پردازند، تصریح کرد: مباحثی با عنوان قرآن محور نهضت عاشورا، امام حسین (ع) تجلی آیات الهی، خدمات امام حسین (ع) به قرآن، قرآن و نماز محبوب امام حسین (ع)، شب زنده‌داری امام حسین (ع) و یارانش با قرآن تأکید شده است.

یارمحمدی با اشاره به اجرای برنامه‌های واحد قرآنی ملایر در فضای مجازی گفت: با توجه به شرایط کرونا بسیاری از برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، این برنامه‌ها شامل بارگذاری مداحی‌های مداحان، تفسیر آیات قرآن مرتبط با امام حسین (ع)، سخنرانی، تبیین نهضت عاشورا و... به صورت جذاب و با محتوای مناسب خواهد بود.

او از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «قرآن و امام حسین (ع)» در این ایام خبر داد و افزود: این مسابقه به صورت مجازی است و جزئیات شرکت در آن اعلام خواهد شد.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر اضافه کرد: برگزاری ختم قرآن و ۶۰ پاره بین عزاداران با هدف ترویج فرهنگ قرآن خوانی بین عموم در بین هیئت‌های عزاداری در مساجد و حسینیه‌ها با تأسی از امام حسین (ع) و عاشورا از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.