آغاز به کار بیست و هفتمین کنگره پستی جهانی

بیست و هفتمین کنگره پستی جهانی (UPU) در ساحل عاج برگزار شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و هفتمین کنگره پستی جهانی (UPU)، که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود و به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود، سرانجام امسال با حضور نمایندگانی از ۱۹۲ کشور جهان از تاریخ ۱۸ مرداد در شهر ابیجان ساحل عاج آغاز به کار کرد که تا ۵ شهریور نیز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش تحولات جهانی و رونق بیش از پیش تجارت الکترونیک در جهان و ظهور ایفاگران بخش خصوصی در صنعت پست، موجب شده است تا موضوع گشایش اتحادیه جهانی پست بر روی ایفاگران صنعت پست در این کنگره مورد توجه و تبادل نظر قرار گیرد.

بشارحسین دبیرکل اتحادیه پستی جهانی، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این کنگره ضمن قدردانی از الاسان اواتارا، رئیس جمهور ساحل عاج به خاطر سازماندهی و تامین بودجه این کنگره، اقدامات کارکنان ادارات پست سراسر دنیا، که در دوران همه‌گیری کرونا به صورت خستگی‌ناپذیر و شجاعانه کارکردند تا اطمینان حاصل شودکه مردم در قرنطینه، کالا و خدمات خود را دریافت می‏‌کنند، ارزشمند و قابل تحسین خواند.

وی گفت: در ۱۸ ماه گذشته، بخش پستی بین‌المللی تغییرات باورنکردنی را تجربه کرده است، به طوری که برخی دولت‌ها، پست را به عنوان زیرساختی حیاتی اعلام کردند. در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از پست برای ارائه خدمات ضروری از جمله توزیع دارو‌ها و واکسن‌های کووید -۱۹ استفاده کردند.

دبیرکل اتحادیه جهانی پستی از شرکت‌کنندگان خواست تا برای «قهرمانان پستی» که بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، لحظه‌ای سکوت کنند.

تشریح برنامه کسب وکاری چهار سال آینده اتحادیه جهانی پست، بررسی راهکار‌ها به منظور ظهور چالش‌ها در دو بخش اقتصاد جهانی، بخش پستی و زنجیره تامین برای اتحادیه، پیشنهادات مربوط به سیستم حق الزحمه یکپارچه در میزگرد‌های مختلف منطقه‌ای و جهانی و همچنین مدل جدید پیشنهادی صندوق کیفیت سرویس اتحادیه از جمله مواردی بود که در جلسات برگزار شده اتحادیه تاکنون مطرح شده است.

کنگره جهانی پستی هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و در پایان هر دوره کشور میزبان به مدت چهار سال ریاست شورای راهبری اتحادیه را بر عهده خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


شایان ذکر است جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین کنگره پستی جهانی دراستانبول برای چهارمین بار (از ابتدای تاسیس اتحادیه پستی جهانی) به عضویت شورای راهبری اتحادیه نائل گردید و درکنگره اخیر نیز نامزد انتخاب مجدد در این شورا و شورای عملیات پستی شده است که در اختتامیه این رویداد نتایج آن مشخص خواهد شد و حمید رضا احمدی، کاردار ایران در ساحل عاج، به نمایندگی از کشورمان در این کنگره شرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار