کارشناس آمریکایی: واشنگتن در ارزیابی تحولات افغانستان دچار محاسبات اشتباه شد

به اعتقاد یک کارشناس آمریکایی دولت این کشور در ارزیابی تحولات افغانستان دچار محاسبات اشتباه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "کِن استون" از اعضای "ائتلاف همیلتون برای توقف جنگ" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: به صراحت باید بگویم که واشنگتن در ارزیابی تحولات افغانستان دچار محاسبات اشتباه شده و اکنون هم تلاش می‌کند با افزایش شمار نیروهایش در این کشور اشتباهات خود را جبران بکند.

این کارشناس آمریکایی در ادامه گفت: آمریکا و ناتو اساسا نباید از ابتدا وارد افغانستان می‌شدند. این اقدام آمریکا و ناتو اقدام تهاجمی یکجانبه و غیرقانونی برای اشغال خاک افغانستان بود. اقدام آمریکا و ناتو مبنی بر اعزام نیرو به افغانستان بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شد. امروز هم شاهد خروج و عقب نشینی آمریکا از افغانستان هستیم و این اقدام را هم یکجانبه انجام می‌دهد.

این کارشناس در انتها گفت: آمریکایی‌ها برای خروج سازمان یافته از افغانستان و ایجاد دولتی باثبات در کابل از روسیه، چین، هند، ایران و پاکستان که قدرت‌های آسیایی و منطقه‌ای هستند درخواست کمک نکردند. آمریکایی‌ها نخواستند دولتی باثبات در کابل تشکیل بدهند که دولت وحدت ملی و نماینده همه گروه‌های افغانی باشد. در مقابل آمریکا بطور عمد افغانستان را در شرایط بحران و هرج و مرج رها کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
خودافظظ آمریکا :-)) برای اون سربازه که داره دست تکون میده خدافظی کردم
آخرین اخبار