دبیر انجمن خودروسازان گفت: سازمان ملی استاندارد، اجرایی شدن استاندارد‌های ۸۵ گانه اروپایی را برای خودروسازان اجباری کرده است.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مخالفت 100 درصدی با واردات کامیون‌های دست دوم، گفت: به عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی می‌توانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند.

دبیر انجمن خودروسازان  بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودرو‌های دست دوم وارد شود.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کامیون‌های ایرانی کیفیت تولید داخل را ندارند که مورد استقبال قرار نمی‌گیرند؟ تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد، اجرایی شدن استاندارد‌های ۸۵ گانه اروپایی را برای خودروسازان اجباری کرده است و تمام خودروسازان اعم از سواری و کامیون‌ها باید استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: خودرو‌های داخلی سواری، مسافری و کامیون اگر نتوانند استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند اجازه شماره گذاری ندارند، به عبارتی سازمان ملی استاندارد باید از کیفیت خودرو‌های داخلی دفاع کند.

نعمت بخش با اشاره به تفاوت قیمت کامیون‌های داخلی نسبت به نمونه وارداتی، گفت: اگر کسی بر قیمت کالایی شکایت داشته باشد باید به سازمان حمایت مراجعه کند و آن‌ها حق ورود به این موضوع را دارند. هر فروشنده ای این حق را دارد که بر اساس قیمت تمام شده، سود معقولی روی کالا بکشد و آن را بفروشد.

او افزود: اطلاعاتی که داریم در خودرو‌های وارداتی نیز دلال بازی زیادی وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران کامیون‌های فرسوده و دست دوم را از رانندگان خریده اند و امتیازات را به اسم خود ثبت کرده اند، میلیارد‌ها تومان سود کرده اند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: آنطور که دبیر انجمن کامیون داران گفته بود هر یک کامیون یک میلیارد تومان سود دارد، زحمت‌هایی که راننده‌ها می‌کشند، اما سود به جیب دلالان می‌رود. اگر تولید داخل باشد بحث دلالی مطرح نیست و مستقیم از کارخانه می‌خرند.

نعمت بخش گفت: حدود ۱۲ کارخانه تولید کننده کامیون در کشور داریم که بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه در سال می‌توانند کامیون تولید کنند. نیاز صد در صدی داخل را می‌توانیم تامین کنیم.  وزارت راه نیاز است برای تهیه کامیون با خودروسازان قرار داد ببندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تولید کننده ی داخلی در بزن گاه بجای انکه در کنار مردم ودولت باشه در مقابل دولت ومردم بوده پس بهتر سود به دلال برسه تا تولید کننده ی داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دولت باید چند برند را برای واردات مشخص کند و خود مردم وارد کنند و سود دلالی باید ۹۹% آن مالیات باشد چرا مسئولین نمی فهمند جالب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
فقط این فرد رو باید از صحنه خودرو خارج کنند و همه چی درست می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا دولت خودش وارد نمی کند و براساس عدالت به رانندگان تحویل نمیدهد و دست این دلالان کفتار را کوتاه کند.
-
مصطفی
۱۲:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کیفیت تولید خودروهای داخلی را باید افزایش داد در حال حاضر کیفیت و آپشن های خودرو های وارداتی با خودروهای تولید داخل قابل مقایسه نیست . کسی حریف خودرو سازان داخلی نمی شود هر چه خواستند همان را می کنند .
آخرین اخبار