وزرای دفاع قطر و آمریکا در واشنگتن دیدار کردند

وزیر دفاع آمریکا و معاون نخست وزیر و وزیر دولت در امور دفاعی قطر در محل وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن با هم دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و خالد بن محمد العطیه، معاون نخست وزیر و وزیر دولت در امور دفاعی قطر، روز پنج شنبه در محل وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن با هم دیدار و رایزنی کردند.

وزیر دفاع آمریکا در این دیدار گفت: از پایبندی قطر به میزبانی مذاکرات گروه‌های افغان قدردانی و بر قدرت شراکت نظامی با قطر تاکید می‌کنیم.

بن عطیه هم در این دیدار گفت: برای تقویت شراکت راهبردی با آمریکا تلاش خواهیم کرد.

این در حالی است که ۱۵ عضو جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا از لوید آستین، وزیر دفاع این کشور خواستند توضیحاتی درباره تسلیحات آمریکایی بر جای مانده در افغانستان ارائه کند.

آن‌ها ضمن ابراز نگرانی از افتادن تسلیحات آمریکایی از جمله جنگنده‌های نظامی به دست طالبان، از آستین خواستند ارزیابی خود را از قدرت طالبان برای به کارگیری تسلیحات آمریکایی و احتمال دستیابی روسیه، چین و پاکستان به این تسلیحات ارائه کند.

این ۱۵ سناتور آمریکایی همچنین از آستین تقاضا کردند درباره تلاش‌ها برای بازپس گیری یا انهدام تسلیحات آمریکایی در افغانستان شفاف سازی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار