بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها روش خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان را رد می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا از شیوه خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان حمایت نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل دیروز پنجشنبه نتایج نظرسنجی عمومی را که با همکاری سرویس تحقیقاتی هریس در ۱۷ و ۱۸ اوت با شرکت ۹۷۴ رای دهنده انجام شده بود، منتشر کرد.

طبق این نظرسنجی، ۵۳ درصد از شرکت کنندگان اقدام عجولانه آمریکا در خروج از افغانستان را رد کردند. از این میان ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که روش خروج پرسنل نظامی آمریکا از افغانستان را به شدت رد می‌کنند، در حالی که ۲۱ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که درباره نحوه خروج نیرو‌های آمریکایی از افغاستان "به طرق مختلف به توافق نمی‌رسند". این در حالی بود که ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان حمایت خود را از فعالیت دولت آمریکا در این زمینه اعلام کردند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که مقامات آمریکایی پیش از خروج از افغانستان تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت مردم افغانستان قبل از کنترل جنبش طالبان بر کابل انجام نداده اند.

رئیس سرویس تحقیقاتی هریس، در مورد نتایج این نظرسنجی گفت: "اکثریت رای دهندگان موافق خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بوده اند، اما نظرسنجی همچنین به وضوح نشان می‌دهد که منطق پایان دادن به طولانی‌ترین مداخله نظامی ارتش آمریکا توجیهی برای عقب نشینی سریع و بی نظم (نیروها) نیست، چیزی که باعث تضعیف اعتماد به آمریکا و دولت آن می‌شود ... این ارقام مسأله صلاحیت دولت آمریکا را زیر سوال می‌برد. "

جنگ در افغانستان طی هفته‌های اخیر شدت گرفت و طالبان موفق شد بر بسیاری از مناطق افغانستان تسلط یابد و پس از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شود.

بسیاری از کشور‌ها عامل اصلی این وقایع را تصمیمات نابخردانه آمریکا در خروج نظامیان خود بدون توجه به وضع موجود در افغانستان ذکر و اعلام کردند مسئولیت وقایعی که در افغانستان رخ داده بر عهده واشنگتن می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار