بزرگترین خیانت کاران تاریخ فوتبال / ستارگانی که به تیم دشمن پیوستند+ عکس (بخش اول)

در تاریخ فوتبال بازیکنان بزرگ زیادی بوده اند که با پیوستن به رقیب همشهری تیم خود حاشیه ساز شده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال یکی از هیجان انگیز‌ترین رشته ها در دنیای ورزش است. رشته‌ای که حتی جا به جایی‌های ورزشکاران آن میان تیم‌های مختلف می‌تواند حاشیه ساز شود و عشق و علاقه هوادارانی را تبدیل به تنفر کند، اتفاقی که شاید در هیچ ورزش دیگری مثل آن را ندیده باشیم. به عنوان مثال هنوز انتقال لوئیس فیگو ستاره پرتغالی از بارسلونا به رئال مادرید از یاد هواداران این ۲ تیم نرفته است و همچنان عشق و نفرت بعد از آوردن نام این بازیکن در ذهن‌ها تداعی می شود، اما در سایر ورزش‌ها انتقال‌های ورزشکاران به اندازه کوچکترین حاشیه در فوتبال ارزش و اهمیت خبری ندارد.

سال ۲۰۲۱ نیز یکی از این انتقال‌های عجیب انجام شد. پدرو رودریگز با انتقال آزاد از تیم فوتبال رم ایتالیا به لاتزیو پیوست. انتقالی که حاشیه‌های خاص خود را در پی داشت.

به بهانه این انتقال به بعضی از انتقال‌های ستارگان فوتبال به تیم‌های رقیب نگاهی کوتاه می‌اندازیم.

لئوناردو بونوچی

ستاره سال‌های اخیر تیم فوتبال یوونتوس در حالی که در کنار کیلینی مدافع با سابقه ایتالیایی‌ها زوج دفاعی مستحکمی را برای این تیم تشکیل داده بودند و همراه یکدیگر چندین قهرمانی متوالی سری آ و ۲ بار صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفته بودند؛ در سال ۲۰۱۷ و در شرایطی که کمتر کسی انتظار چنین نقل و انتقالی را داشت، با ثبت قراردادی به تیم رقیب یعنی بانوی پیر (میلان ایتالیا) پیوست. انتقالی که بیش از یک سال دوام نداشت و این ایتالیایی بار دیگر به جمع هم تیمی‌های خود در یوونتوس پیوست.

بونوچی در میلان

بونوچی در یوونتوس

سول کمبل

این مدافع تنومند انگلیسی ۱۰ فصل از پیراهن تیم فوتبال تاتنهام در لیگ جزیره دفاع کرد و در سال ۲۰۰۲/۲۰۰۳ به رقیب مستقیم این تیم لندنی یعنی آرسنال پیوست.

کمبل در آرسنال نیز عملکرد مطلوبی داشت و تا پایان سال ۲۰۰۶ در این تیم بازی کرد. کمبل در آرسنال خلاف تیم قبلی خود تاتنهام توانست قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام انگلیس را کسب کند.

سول کمپل در تاتنهام

سول کمپل در آرسنال

لوئیس فیگو

فیگو اسطوره پرتغالی‌ها در ۲۳ سالگی به بارسلونا پیوست تا جایگزین لادروپ دانمارکی در این تیم باشد. فیگو با توجه به عملکرد بسیار خوبی که در ۵ سال حضورش در بارسلونا ثبت کرد، حتی تبدیل به یکی از کاپیتان‌ها و ستارگان محبوب این تیم شد؛ اما این پرتغالی با انتقالی عجیب و قراردادی گران قیمت به رقیب کاتالان‌ها یعنی رئال مادرید پیوست و خیانت او به بارسلونا تبدیل به بزرگترین خیانت تاریخ فوتبال شد.

فیگو در رئال مادرید هم عملکرد خوب خود را ادامه داد و توپ طلا را نیز یک بار به نام خود ثبت کرد.

فیگو در بارسلونا

فیگو در رئال مادرید

گونزالو هیگواین

ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال پس از سال‌های درخشانی که در رئال مادرید پشت سر گذاشت به ناپل ایتالیا رفت و به تیم ناپولی پیوست. ورود این آرژانتینی به این شهر یادآور دوران اسطوره این باشگاه، مارادونای فقید بود.

عملکرد هیگواین در ناپولی بسیار درخشان بود. این مهاجم زهر دار توانست در ۱۴۷ مسابقه خود ۹۱ گل به ثمر برساند و به تیم خود در کسب ۲ جام کمک بزرگی کند؛ اما هیگواین پس از ۳ فصل و کاملا ناگهانی به تیم فوتبال یوونتوس پیوست و یکی از گران‌ترین نقل و انتقال‌های تاریخ فوتبال اروپا را به نام خود ثبت کرد، انتقالی که باعث شد هواداران ناپولی این آرژانتینی را از یاد نبرند و هیچ وقت او را نبخشند.

هیگواین در ناپولی

هیگواین در یوونتوس

رابین فن پرسی

مهاجم هلندی در ۲۱ سالگی از فاینورد به آرسنال پیوست، انتقالی که شاید کمتر کسی از هواداران آرسنال انتظار داشت که این جوان از مهمترین ستارگان این باشگاه شود و این اتفاق نیز برای فن پرسی افتاد.

این هلندی ۸ فصل را با توپچی‌ها گذراند و موفق شد ۲ جام را کسب کند، اما فن پرسی پس از یک فصل درخشان از لحاظ آمار فردی در سال ۲۰۱۲ حضور در شیاطین سرخ و پیوستن به تیم فرگوسن را به ماندن در جمع توپچی‌ها ترجیح داد و در انتقالی هیجان انگیز در آن سال به منچستریونایتد پیوست. فن پرسی با این انتقال منفور هواداران آرسنال شد، اما به آرزوی خود یعنی قهرمانی در لیگ جزیره با فرگوسن بزرگ دست یافت.

فن پرسی در آرسنال

فن پرسی در منچستریونایتد

پدرو رودریگز

ستاره ۳۴ ساله اسپانیایی آخرین بازیکنی است که با پیوستن به رقیب همشهری به تیم سابق خود خیانت می‌کند. پدرو رودریگز پس از یک سال حضور در تیم فوتبال رم و پس از پیوستن مورینیو به این تیم از رم جدا شد و به دشمن همیشگی این تیم یعنی لاتزیو پیوست.

این ستاره اسپانیایی که سابقه بازی در بارسلونا و تیم فوتبال چلسی را نیز دارد، فصل آینده باید با پیراهن شماره ۹ لاتزیو در ورزشگاه المپیک به مصاف رم برود و تقابل این مهاجم و هواداران عصبانی رمی می‌تواند صحنه‌های عجیبی را خلق کند.

پدرو در رم

پدرو در لاتزیو


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۰۰:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا مغانلو و نادری رو نذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
نگاتیو
۱۷:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
عکس دست رو بذارین هم خودمون میفهمیم که کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
اینا شغلشون همینه و خیانت نمی‌کنند . اگه راست میگید اسم اونایی که به کشور و مردم و اقتصاد و امنیت این مردم خوب و نجیب خیانت کردند و میکنند را عنوان کنید تا مردم آگاه بشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
چرا اسم مغانلو نیست ؟
بزرگترین خیانت کار ایران
Bulgaria
A.D
۱۲:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
از کی تاحالا میلان لقبش شده بانوی پیر
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۱:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
این حرفا چیه دشمن؟
اینا شغلشون فوتبال بازی کردنه این تیم نشدیه تیم دیگه مگه جنگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
اینا دو تا شغل دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
انتقال آرمان زلاتان بزرگترین خیانت بود...خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
علی انصاریان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
خدا بیامرز بارها و بارها گفت تو مصاحبه هاش که با اکراه وارد استقلال شده قلبش با پرسپولیس بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
مهدی هاشمی نسب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
فوتبال ی ورزش حرفه ایه .این خیانت که میگن ساخته ذهن هواداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
اگر هواداری نباشد این ها هم برای رضای خدا توپ نمی زنند
آخرین اخبار