راه اندازی دبیرخانه سه شهر و یک روستای ثبت ملی شده کرمانشاه

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای راه اندازی دبیرخانه سه شهر و یک روستای ثبت ملی شده کرمانشاه خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین ویسی معاون صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ملی شدن چند شهر و روستای استان در حوزه صنایع دستی، گفت : طی سال‌های گذشته هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و روستای فش به عنوان دهکده ملی ساز‌های سنتی ثبت ملی شده اند.

او گفت : پس از ثبت ملی شدن این شهر‌ها برنامه ریزی‌هایی برای راه اندازی دبیرخانه آن‌ها صورت گرفت، اما متاسفانه به مرحله اجرایی نرسیدند که در نظر داریم آن را عملیاتی کنیم.

معاون صنایع دستی استان درخصوص اهداف راه اندازی این دبیرخانه‌ها افزود: برنامه ریزی برای آموزش، توسعه و ترویج این رشته ها، شناسایی و ساماندهی تعداد کارگاه و هنرمندان صنعتگر فعال در این رشته‌ها و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی هایشان، فراهم کردن بستر‌های ثبت بین المللی آن‌ها و ... از اهداف مهم راه اندازی این دبیرخانه‌ها به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه صنایع دستی کرمانشاه با توجه به قدمت و پیشینه آن جای توجه بیشتری دارد، ادامه داد: درکنار مقوله آموزش که روی آن تمرکز کرده ایم، در بحث بسته بندی، بازاریابی و فروش، برندسازی و تجارت الکترونیک، کلیپ‌های تبلیغاتی و نمایشگاه‌ها و ... هم باید اقدامات مهمی برای صنایع دستی استان در دستور کار قرار گیرد.

ویسی افزود: درصورتی که در این حوزه‌ها بتوانیم کار‌هایی را در استان انجام دهیم، علاقمندان به حوزه صنایع دستی نیز افزایش خواهد یافت.

او یکی از ملزومات توسعه و حفظ رشته‌های صنایع دستی در استان را ایجاد زنجیره‌های ارزش دانست و گفت: براین اساس از سال گذشته کار‌هایی را برای ایجاد ۱۳ زنجیره ارزش برای ۶۰ رشته صنایع دستی در استان آغاز کرده ایم و تسهیلاتی را نیز برای تکمیل زنجیره‌های ارزش ارائه می‌دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.