روسیه: جدا شدن مسکو از سوئیفت علل سیاسی دارد

رئیس دپارتمان همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد جدا شدن روسیه از سیستم بین‌المللی سوئیفت علل سیاسی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، دیمیتری بریچفسکی، رئیس دپارتمان همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد در صورت جدا شدن از سیستم بین‌المللی سوئیفت مشکلی برای ما به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه عنوان کرد این جدا شدن احتمالی به خاطر مسائل مربوط به بازار نیست؛ بلکه علل سیاسی دارد.

بریچفسکی گفت: در حال حاضر کسی برای این تغییر آماده نیست و تغییر سیستم بانکی بسیار زمان‌بر خواهد بود. افزون بر این عجله‌ای برای تغییر سیستم بانکی در روسیه نداریم. این کار به صورت ثابت و منظم پیش خواهد رفت تا به جایی برسیم که در حوزه اقتصاد مستقل‌تر باشیم.

اواخر ماه مه، بریچفسکی اعلام کرد به دنبال جایگزینی برای سیستم سوئیفت هستند. اولگا اسکوروبوگاتوا، معاون بانک مرکزی روسیه  نیز تاکید کرد که در صورت جدا شدن از این سیستم مشکلی برای روسیه به وجود نخواهد آمد و می‌توان گردش‌های مالی داخلی را به سیستم SPFS یا همان سیستم پیام رسانی مالی بانک روسیه انتقال داد.

گفتنی است که سوئیفت یک سیستم تبادل مالی بین‌المللی است و مرکز اصلی آن در کشور بلژیک واقع شده است. در حال حاضر بیش از هفت هزار موسسه در ۱۹۷ کشور جهان عضو آن هستند.

روسیه قصد دارد به دلیل وابستگی زیاد سوئیفت به نظام مالی آمریکا از این سیستم خارج شود. گفته می‌شود در صورت خروج روسیه، این سیستم متضرر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار