نظمی: پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور ۱۰ روز دیگر باز می‌شود/ تیم‌های دولتی پیشنهاد ۴۰ میلیاردی به بازیکنان می‌دهند

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره مسائل مختلف و مشکلات مالی این باشگاه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور، جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره آخرین وضعیت پنجره نقل و انتقالات و دغدغه هواداران این تیم اظهار کرد: با توجه به این مسائل، در تعطیلات اخیر به همراه سرمربی تیم به ترکیه سفر کردیم تا دیداری با زنوزی داشته باشیم تا برای حل این مسائل به نحو مطلوب، برنامه ریزی کنیم. جلسات فشرده‌ای برگزار کردیم. درمورد مسائل فنی، بدهی‌ها، جذب بازیکن و باز کردن پنجره نقل و انتقالات؛ صحبت‌هایی انجام و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

او افزود: در این راستا، پس از پایان جلسات در ترکیه، من به طور مستقیم به تهران رفته و روز گذشته جلسه‌ای با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم. ۲ جلسه مفید در فدراسیون فوتبال برگزار کردیم و به احتمال زیاد تا ۱۰ روز آینده پنجره نقل و انتقالات خود را باز خواهیم کرد تا برای جذب بازیکن و افراد مورد نیاز کادر فنی دست‌مان باز باشد.

با  ۲ شاکی تراکتور مذاکره می کنیم 

مدیرعامل باشگاه تراکتور اظهار کرد: از روز گذشته با یک سری از بازیکنان مذاکراتی را آغاز کرده‌ایم و این روند ادامه دارد تا پس از باز شدن پنجره، قرارداد آن‌ها را ثبت کنیم. این موضوع هم دغدغه هواداران و هم دغدغه ما است. هواداران دغدغه‌های خود را به شیوه‌های مختلف مطرح می‌کردند و ما هم پیگیر حل این مسائل هستیم. خوشبختانه روند رو به بهبود و حل مشکلات آغاز شده و پس از مذاکراتی که با زنوزی داشتیم، کار عملی خود را آغاز کردیم. چند ساعت پیش هم از دفتر زنوزی با ۲ نفری که به خاطر شکایت آن‌ها پنجره نقل و انتقالات تراکتور بسته شده، تماس گرفتند و از آن‌ها برای حضور و توافق دعوت کرده‌اند.

او خاطر نشان کرد: با بسته شدن این ۲ پرونده، پنجره نقل و انتقالات ما باز می‌شود و می‌توانیم نسبت به تکمیل تیم اقدام کنیم. با توجه به تحقق این امر، مشکلات موجود هم حل می‌شود، اما هواداران چند روز صبر کنند. ما در حال انجام یک سری از کار‌ها هستیم، اما نمی‌توانیم همه آن‌ها را به صورت عمومی اعلام کنیم.   کمالوند نام یک سری از بازیکنان را در اختیار باشگاه گذاشته و با آن‌ها وارد مذاکره شده‌ایم.

لیگ برتر فوتبال مهمترین رقابت برای تراکتور محسوب می شود 

زنوزی بیان کرد: شاید این بازیکنان به دلیل اینکه دیر به تیم اضافه می‌شوند، در دیدار مقابل النصر عربستان چندان در تیم جا نیفتند، اما افق دید ما، لیگ بیست و یکم است. لیگ برترفوتبال ، مهم‌ترین رقابت برای تراکتور به حساب می‌آید و نتایج آن در طول یک فصل روی کار ما تاثیرگذار خواهد بود. امیدواریم همان طور که قول داده بودیم، با یک تیم قدرتمند وارد مسابقات شویم و این اتفاق هم خواهد افتاد.

قرارداد مربی دروازه بانان را ۳ فصل تمدید کردیم 

نظمی درباره تمدید قرارداد مربی دروازه‌بانان گفت: در روز‌های گذشته با تعدادی از بازیکنانی که قرارداد آن‌ها به پایان رسیده، وارد مذاکره شده‌ایم. سرمربی تیم هم بر این عقیده است که این بازیکنان می‌توانند به تراکتور کمک کنند. اگر با این بازیکنان به توافق برسیم، قرارداد آن‌ها را تمدید خواهیم کرد، اما اگر این اتفاق هم نیفتد، در این پست بازیکنان دیگری جذب می‌شوند. همچنین قرارداد آلین دینکا هم به پایان رسیده، اما با توجه به رضایتی که از عملکرد این مربی وجود داشت، با او وارد مذاکره شدیم و جلسات فشرده ۲  طرفه برگزار کردیم. آلین دینکا، جزو مربی دروازه‌بانانی بوده که همانند او کم به فوتبال ایران آمده است. باشگاه‌های دیگر نیز به دنبال این مربی بودند، اما ما با او به توافق نهایی رسیده‌ایم و قرارداد او را به مدت ۳ فصل دیگر تمدید کردیم. ان‌شاءالله با کمک آلین، علاوه بر افزایش توانمندی‌های محمدرضا اخباری، بتوانیم دروازه‌بانان جوان خوبی را هم به فوتبال ایران معرفی کنیم.

بدهی‌‎ها از زمان حضور زنوزی به وجود نیامده است 

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره آخرین وضعیت بدهی‌ها و دعوت از مجموعه‌های اقتصادی استان برای حامی تراکتور گفت: از جمله بحث‌هایی که با  زنوزی در ترکیه داشتیم و روی آن صحبت‌های زیادی انجام دادیم، بحث بدهی‌های باشگاه بود. ما هم باید بدهی‌ها را پرداخت و هم هزینه‌های فصل آینده را تامین کنیم. برخی‌ها تصور می‌کنند بدهی‌ها از زمان حضور  زنوزی به وجود آمده، اما این بدهی‌ها از سال ۱۳۹۰ انباشته و اکنون به یک مبلغ کلان تبدیل شده است. ما مجبور به پرداخت این بدهی‌ها هستیم و طبق صحبت‌هایی که با زنوزی داشتیم، برای پرداخت آن‌ها به مرور زمان برنامه ریزی کردیم. در فصل‌های گذشته تمامی هزینه‌های باشگاه برعهده مالک باشگاه بوده و ادامه این روند برای فصل آینده، روند مطلوبی محسوب نمی‌شود.

تیم های دولتی دغدغه بخش خصوصی هستند 

او ادامه داد: در این راستا، ما به دنبال حامی مالی  هستیم تا از خارج مجموعه  زنوزی به تراکتور پول تزریق شود. در این زمینه مذاکراتی انجام شده و امروز هم جلسه‌ای در فرمانداری تبریز با حضور اعضای شورای عالی ورزش و فرماندار داشتیم و صحبت‌هایی انجام شد. از جمله مواردی که در این جلسه به آن‌ها پرداخته شد، این بود که بزرگ‌ترین دغدغه بخش خصوصی در فوتبال، تیم‌های دولتی هستند که پول سرشار وارد فوتبال می‌کنند. زمانی بازیکنی در یک تیم با پول‌های جزیی بازی می‌کند، اما به او مبالغ وسوسه‌انگیز و سرسام‌آور پیشنهاد می‌کنند، باشگاه خصوصی با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند با باشگاه دولتی وارد رقابت شود.

بخش خصوصی در رقابت با تیم های دولتی زمین می خورد 

نظمی گفت: در جلسه روز گذشته به  عزیزی خادم هم گفتم که «تیم‌های دولتی رقم‌هایی در حدود ۳۰، ۴۰ میلیارد به بازیکنان پیشنهاد می‌کنند.» وقتی سیاست نظام جمهوری اسلامی، خصوصی‌سازی است، با این اقدامات توانی برای رقابت باقی نمی‌ماند و بخش خصوصی هم که وارد این رقابت شود، به طور حتم زمین خواهد خورد. ما نمی‌گوییم که بخش دولتی به ما پول بلاعوض بدهد، اما آن‌ها می‌توانند به تراکتور کمک کنند. به طور مثال، مس سونگون یا سایر مراکز اقتصادی. مدیرعامل مس سونگون، همان مدیرعامل مس کرمان و رفسنجان است که بالای ۲۰۰ میلیارد در این تیم‌ها هزینه می‌شود. شعبه آن‌ها در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و می‌توانند حامی مالی  ما شوند و این یک پیشنهاد معقول است. این پیشنهاد را امروز در حضور  فرماندار هم مطرح کردم و قرار شد جلساتی با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شود. ان‌شاءالله که بتوانیم در فصل آینده هزینه‌ها را مدیریت و از فشار مشکلات کم کنیم تا فصل موفقی داشته باشیم.

خواهش می کنم که هواداران  از بحث های حاشیه ای پرهیز کنند

او در پایان گفت: با توجه به دغدغه‌هایی که میان هواداران وجود دارد، متاسفانه ما شاهد یک سری اظهار نظر‌ها و حاشیه‌سازی‌هایی هستیم که با واقعیت هم‌خوانی ندارد. این شایعات به تیم ما لطمه می‌زند. ما حواشی را رصد می‌کنیم، اما فرصتی برای جوابگویی به تک‌تک آن‌ها نداریم. اگر دست به چنین اقدامی بزنیم، توان و انرژی‌مان گرفته خواهد شد. ما بر روی کار خودمان تمرکز می‌کنیم، اما نمی‌توانیم جزییات تمامی کار‌هایی را که انجام می‌دهیم، به صورت به‌روز اعلام کنیم. بخشی از کار‌های ما باید در سکوت انجام شود و خواهش می‌کنم هواداران از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنند و آرامش به تراکتور برگردد. تیمی قوی و مطمئن برای فصل آینده خواهیم بست. به تحقق این موضوع شک نکنید، اما کمی حوصله داشته باشید و همراه حاشیه سازان نباشید تا ما در آرامش کار خود را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.