آدام شیف: بعید است تخلیه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در چند روز آینده به پایان برسد

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت با توجه به شواهد موجود بعید به نظر می‌رسد کار تخلیه نیرو‌های آمریکایی تا ۳۱ اوت تمام شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آدام شیف، رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پس از جلسه توجیهی مقامات اطلاعاتی این کشور گفت: تخلیه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا ۳۱ اوت به پایان نمی‌رسد.

شیف ادامه داد: ما تصور می‌کردیم که این امکان پذیر است که تا ۳۱ اوت تمام نیروهایمان را از خاک افغانستان خارج کنیم، ولی هنوز تعداد زیادی آمریکایی در این کشور هستند که باید تخلیه شوند و این روند در چند روز آینده به اتمام نمی‌رسد.

در مقابل دولت انگلیس نیز اعلام کرده تا به حال بیش از ۷ هزار نفر از نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کرده است. در بیانیه دولت انگلیس آمده است: روند تخلیه نیرو‌های انگلیسی ادامه دارد و نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای اتمام این کار در نظر گرفت. ما باید تا آخرین نفر از نیروهایمان را از افغانستان خارج کنیم.

وزارت دفاع انگلیس هم در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد تا به حال بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های نظامی این کشور در کابل مستقر شده اند.

در بیانیه دولت انگلیس تاکید شده است: افرادی که در حال تخلیه از افغانستان هستند شامل کارکنان سفارت، اتباع انگلیسی، واجدین شرایط مهاجرت از میان مردم افغانستان و نیز تعدادی از اتباع کشور‌های متحدمان هستند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا توافق کرده اند با همکاری یکدیگر تمامی افرادی که واجد شرایط هستند را از افغانستان خارج کنند. در روز‌های اخیر دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: علی رغم اختلافات موجود، انگلیس باید از روسیه و چین برای داشتن رابطه‌ای متعادل با طالبان کمک بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار