ساخت شهرک گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری در استان همدان

استاندار همدان گفت: به زودی شهرک گلخانه ای با وسعت ۲۵ هکتار در استان همدان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید سعید شاهرخی استاندار همدان صبح امروز در جریان افتتاح طرح کشاورزی سبزی و سیفی فامنین اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر در استان همدان توجه به کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه گلخانه‌ها بود.

او با بیان اینکه طرح سبزی و سیفی با ظرفیت ۴۰۰ تن در۱۳ هزار متر‌مربع در شهرستان فامنین با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۱ نفر به بهره برداری رسیدگفت: فامنین یکی از سی و یک شهر منتخب در کشور است که طرح های ویژه‌ای برای توسعه آن در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان توضیح داد: یکی از سیاست‌های مهمی که در بدو ورود ما، در برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان انجام شد، توجه با بهره‌مندی و بهره‌گیری در طرح های آب و خاک بود.

شاهرخی گفت: تا پیش از برنامه راهبردی توسعه ۳ ساله استان میزان کشت گلخانه‌ای ۷۰ هکتار در سراسر استان بود که، اما با تدوین این برنامه در سه سال گذشته توانستیم سالی ۷۰ هکتار را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کنیم.

او با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های موفق در زمینه گلخانه‌ها، شهرستان فامنین است مطرح کرد: در ماه‌های آینده شاهد شکل‌گیری شهرک گلخانه ۲۵ هکتاری در این شهرستان خواهیم بود.

به مناسبت هفته دولت ۶۰ طرح کشاورزی، با اعتباری بیش از ۱۷۸۶.۳ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی جهت ۳۳۸ نفر، در استان همدان افتتاح شد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.