شهردار منطقه ثامن:

پروژه ره باغ رضوان ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در حال حاضر پروژه ایجاد مسیر‌های دسترسی به حرم مطهر رضوی حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن گفت: «ره باغ رضوان» در قطاع دو قرار دارد و از تقاطع بولوار رضوان و شارستان «ته پل محله» آغاز و به باغ رضوان و صحن رضوان «در ضلع شمالی حرم مطهر» منتهی می‌شود و از گذشته جزو یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های تشرف شهروندان مشهدی به حرم مطهر بوده است.

او افزود: به طور کلی ایجاد هشت ره باغ برگرفته از اسامی بهشت در دستور کار قرار دارد که هدف اصلی از ساخت آن ها، ایجاد راه ارتباطی جدید و تسهیل حرکت زائران در مسیر‌های دسترسی به حرم مطهر رضوی است.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه «ره باغ رضوان» یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های دسترسی به حرم مطهر رضوی است، ادامه داد: طول این ره باغ ۲۵۰ متر و عرض آن ۶۰ متر است که پس از بازنگری در طرح تفصیلی جدید، زاویه ره باغ نسبت به حرم مطهر تغییر یافته که این امر سبب کاهش عرض مسیر در برخی نقاط شده است.

حجازی بیان کرد: همچنین فضای این ره باغ دارای دو عنصر اصلی است و با توجه به این که منطقه ثامن جزو یکی از مناطق قدیمی و هویتی شهر است و بخش زیادی از بافت‌های تاریخی در این منطقه واقع شده، در اجرای پروژه ره‌باغ رضوان نیز گذر تاریخی شهید آستانه‌پرست و همچنین مسجد صاحبکار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر حفظ شدند.

او در خصوص تملک مسیر تصریح کرد: تملک‌های ره‌باغ رضوان به جزء چند پلاک در قسمت بازارچه شهید آستانه پرست تکمیل شده است و درباره چند پلاک باقی مانده نیز گفت گو‌هایی صورت گرفته است. همچنین به جهت اجرای رویداد‌های مذهبی نیز یک مسیر اصلی برای تشرف به حرم و زیارت پیش‌بینی شده است علاوه بر این دو مسیر فرعی با فضای سبز و مبلمان شهری برای تردد اسان سالمندان ایجاد شده و واحد‌های تجاری خُرد مقیاس محلی نیر برای رفاه حال زائران و مجاوران پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه ره‌باغ رضوان یکی از بهترین چشم‌انداز‌ها را دارد، تاکید کرد: ایستگاه قطارشهری نیز در این طرح پیش‌بینی شده که البته تا زمان ساخت و بهره‌برداری این ایستگاه، به صورت موقت به عنوان فضای سبز استفاده می‌شود که علاوه بر فضای سبز موجود در طرح خواهد بود .

حجازی درخصوص اعتبار پروژه اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده است و در برآورد‌های اولیه و قرارداد اجرای این کار مبلغی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط روز و الزامات بعدی از جمله تثبیت مسجد صاحب کار و طراحی فضای پیرامون آن که بعد از آغاز به کار پروژه بر اساس طرح اولیه منظور شد، رقم اجرا و اتمام آن به حدود ۲۶۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار