بیش از یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت پاییزه می‌روند

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با احتساب کشت دایمی همچون نیشکر، کل زمین‌های زیر کشت پاییزه در استان به یک میلیون و ۴۳هزار هکتار خواهد رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به برنامه ریزی برای کشت پاییزه در استان گفت: با احتساب کشت دایمی همچون نیشکر، کل زمین‌های زیر کشت پاییزه در استان به یک میلیون و ۴۳هزار هکتار خواهد رسید و ۸۷۸ هزار هکتار از این  زمین‌ها در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ برای کشت پاییزه هدف‌گذاری شده است .

او با بیان اینکه برنامه الگوی کشت پیشنهادی برای محصولات پاییزه در خوزستان با توجه به منابع آبی قابل استفاده در حوضه‌های آبریز خواهد شد، افزود: ۶۳۲ هزار هکتار از مجموع سطح زیرکشت محصولات فصلی و پاییزه در  ۶ حوضه آبریز کارون، کرخه، دز، مارون، جره و هندیجان قرار دارند.

امیری زاده  در خصوص  نیاز آبی محصولات پاییزه بر اساس حوضه‌های آبریز تا زمان برداشت در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در مجموع برای کشت پاییزه در ۶ حوزه آبریز کارون، کرخه، دز، مارون، جره و هندیجان ۵ میلیارد متر مکعب آب نیاز داریم که این میزان با احتساب کشت‌های دایمی در خوزستان به ۶ میلیارد و ۷۵۹ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: حوزه آبریز دز، به دلیل سطح بالای زیر کشت در آن و همچنین میزان بالای کشت محصولات راهبردی از جمله گندم، جو، چغندرقند پاییزه و کلزا، از اهمیت به سزایی برای استان برخوردار است.

این مقام مسئول در پایان از مسئولان سازمان آب و برق خوزستان خواست با توجه به ظرفیت‌های آبی موجود، میزان آبی که می‌تواند  این کشت‌ها را تامین کند، اعلام کرده تا برنامه ریزی لازم برای کشت پاییزه در استان انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.