نجیب میقاتی: ما بدون اینکه جایگزینی برای کشتی نفتی ایرانی داشته باشیم، نمی‌توانیم به ارسال آن نه بگوییم

نخست‌وزیر مکلف لبنان در پاسخ به منتقدان ارسال کشتی ایرانی به این کشور تاکید کرد: ما بدون اینکه جایگزینی برای کشتی نفتی ایرانی داشته باشیم، نمی‌توانیم به این موضوع نه بگوییم و از آن صرف نظر کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان در گفت‌وگویی که با تلویزیون الحدث لبنان داشت درباره سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله پیرامون ارسال کشتی نفتی ایران به لبنان و در پاسخ به منتقدان ارسال این کشتی نفتی، گفت: ما اجازه اعمال تحریم‌های جدید علیه لبنان را نمی‌دهیم.

وی با خطاب قرار دادن اتحادیه عرب و دیگر منتقدان ارسال کشتی ایران، تاکید کرد: ما بدون اینکه جایگزینی برای کشتی نفتی ایرانی داشته باشیم، نمی‌توانیم به این موضوع نه بگوییم و از آن صرف نظر کنیم.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان با اشاره به راهکار گفتگو میان لبان و دیگر کشور‌های عربی گفت: تلاش من این است تا لبنان از درگیری‌ها و ناآرامی‌ها فاصله بگیرد، اما موضوعی که در میان روشن است این است که؛ لبنان در آغوش کشور‌های عربی بوده و خواهد بود.

میقاتی با تاکید بر اینکه مخالف هر آن چیزی است که به منافع لبنان خدشه وارد کند، گفت: در سایه بحران اقتصادی و سیاسی موانع بزرگی بر سر راه تشکیل دولت لبنان خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد:در حال حاضر تصمیم ندارم از تشکیل کابینه لبنان منصرف شوم، زیرا من ماموریت تشکیل کابینه را پذیرفته‌ام و امیدوارم تا گره‌ها برای تشکیل دولت باز شود، اما از سوی دیگر زمان برای تشکیل دولت نیز بسیار کم است.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان تاکید کرد: من هرگز از تشکیل کابینه انصراف نمی‌دهم، زیرا هدف، رسیدن امنیت است و من می‌دانم که وقتی دولت تشکیل شود از لبنان حمایت می‌شود.

میقاتی که سومین شخصیت سیاسی لبنان در یک سال گذشته است که برای تشکیل دولت در این کشور انتخاب شد، گفت:هدف من ایجاد راه حل‌ها برای مشکلات مردم است و از سوی دیگر میشل عون، رئیس جمهور لبنان این موضوع را به خوبی می‌داند که موانع موجود برای تشکیل کابینه چیست.

در حال حاضر لبنان با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر قرار است دو نفتکش ایرانی برای کمک به این کشور راهی لبنان شوند.

بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود بمناسبت آزادسازی مناطق هم‌مرز با سوریه از اشغال تروریست‌های تکفیری از رایزنی‌های صورت گرفته برای ارسال سومین کشتی نفتی ایران خبر داد و گفت: ما با ایرانیان توافق کردیم بارگیری سومین کشتی مشتقات نفتی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، نفتکش ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار