نگاهی به کارنامه ورزشی روح الله رستمی مرد طلایی پاراوزنه برداری

روح الله رستمی با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی در مسابقات پاراوزنه برداری پارالمپیک توکیو نخستین مدال طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله رستمی ملی پوش پاراوزنه برداری کشورمان امروز در مسابقات پارالمپیک توکیو موفق شد مدال طلای دسته منفی ۸۴ کیلوگرم این رقابت‌ها را به دست آورد. روح الله رستمی در سال ۱۳۶۸ در قم متولد شد و در رشته پارا وزنه‌برداری مشغول به فعالیت است. در کارنامه رستمی چندین قهرمانی جهان دیده می‌شود.

روح الله رستمی فعالیت حرفه‌ای خود را از نوجوانی در تهران شروع کرد و از طریق مربیان محلی وارد ورزش معلولان شد. او ملی پوش دسته ۸۴- کیلوگرم معلولان ایران است و تا قبل از مسابقات پارالمپیک لندن توانست افتخارات زیادی را در رده سنی جوانان برای ایران به دست آورد. مدال طلای مسابقات جهانی آمریکا و مدال نقره در جهانی رقابت‌های مالزی از جمله این موارد هستند.

رستمی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق شد با مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی پس از وزنه‌بردار چینی و بالاتر از ابراهیم شعبان از مصر نشان نقره را از آن خود کند.


بیشتر بخوانید


روح الله رستمی در مسابقات جام جهانی پاراوزنه برداری که در سال ۲۰۲۱ در کشور تایلند برگزار شد، توانست در دسته ۸۰ کیلوگرم با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، به مدال طلای آن بازی‌ها دست پیدا کند. رکورد دنیا قبل از آن در اختیار مجید فرزین بود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل به ثبت رسانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
یاد سیامند رحمان، روحش شاد
آخرین اخبار