برگزاری کلاس‌های حضوری به صورت ترتیبی از ابتدای مهر/ دانشجویان کارشناسی چه زمانی واکسینه می‌شوند؟

مهدی گفت: از ابتدای مهر برخی کلاس‌های حضوری را به صورت دوره‌ای برگزار خواهیم کرد.

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای واحد‌های استانی است.

او افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها در هر مرکز دانشگاهی در سطح کشور شروع به واکسیناسیون دانشجویان می‌کنند.

مهدی تصریح کرد: تقریبا همه کارکنان و استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور واکسینه شده اند، مگر اینکه خودشان مراجعه نکرده باشند. همچنین، در شهر تهران هم به علت بالا بودن جمعیت هنوز نوبت همه استادان و اعضای هیئت علمی برای واکسیناسیون نشده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در استان‌های قم و بوشهر و شهر‌هایی که شدت ویروس کرونا در آن‌ها بالا بود تقریبا واکسیناسیون افراد انجام شده است.

واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی و کارکنان

او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد واکسیناسیون استادان و اعضای هیئت علمی انجام شده، تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی و برخی در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند؛ بنابراین بر اساس زمان بندی ستاد ملی مقابله با کرونای وزارت بهداشت نوبت دانشجویان کاردانی برای تزریق واکسن اواخر آبان یا اوایل آذر ماه است.

مهدی گفت: هنوز نوبت دانشجویان کارشناسی برای تزریق واکسن فرا نرسیده است، اما برخی دانشجویان شهر‌های کم جمعیت را با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرایط استان‌های مربوطه واکسینه خواهیم کرد.

او اضافه کرد: اولویت وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانشجویان در ابتدا مقاطع تحصیلات تکمیلی، یعنی کارشناسی ارشد و دکتری و سپس دانشجویان کارشناسی است؛ بنابراین هنوز نوبت به تزریق واکسن برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نرسیده و شاید زمان آن اواخر آذر ماه باشد.

درصد قابل توجهی از دانشجویان واکسینه نشده اند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره حضوری شدن کلاس‌ها از مهر بیان کرد: کلاس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به هیچ عنوان از ابتدای مهرماه حضوری برگزار نخواهند شد؛ چرا که درصد قابل توجهی از دانشجویان واکسینه نشده اند و به اینصورت آموزش‌ها را مجازی پیش خواهیم برد.

مهدی با بیان اینکه اواخر شهریورماه ترم جدید دانشگاه‌ها آغاز می‌شوند، تاکید کرد: مهرماه کلاس‌های حضوری به صورت انبوه نخواهیم داشت، اما به شیوه دوره‌ای کلاس‌های حضوری را برای دانشجویانی که نیاز به کارگاه یا کلاس‌های عملی دارند متناسب با شرایط کشور از نظر ویروس کرونا برگزار خواهیم کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: آموزش بیشتر رشته‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم، اما دروس باقی مانده که مجازی برگزار کردن آن‌ها امکان پذیر نیست را به صورت دوره‌ای برای هر فرد برگزار خواهیم کرد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای سیاست متمرکزی ندارد؛ چرا که در سطح کشور دارای دانشکده هستیم و باید روی هرکدام آن‌ها متناسب با شرایط موجود برنامه ریزی کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار