مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد:

واگذاری ۷۰ هزار پرونده بهزیستی به مراکز مثبت زندگی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی در استان راه اندازی شده که ۷۰ هزار پرونده مستمری بگیران به این مراکز واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در بردسکن با بیان اینکه در سطح کشور ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی ایجاد شده است گفت: که از این تعداد ۱۹۵ مرکز در خراسان رضوی راه اندازی که ۷۰ هزار پرونده مستمری بگیران به این مراکز واگذار شده است.

 او با بیان اینکه به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار و یا روانشناس درمراکز مثبت زندگی بکارگیری شده اند، افزود: با توجه به اینکه ۲۲ خدمت به جامعه هدف بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: درحال حاضر بهزیستی استان بیش از ۱۳۰ هزار پرونده را درسامانه خود به ثبت رسانده است و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


فیروزی از ثبت ۱۱ هزار نفر متقاضی پشت نوبتی در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ درصد این افراد ثبت سامانه شده اند، ولی دریافت مستمری به این افراد منوط به بررسی نهایی سازمان مرکزی است که پس از ابلاغ سهمیه تعداد افراد برخوردار از مستمری مشخص می‌شود.

افتتاح همزمان طرح‌های اشتغال ۳۲ صندوق مالی خرد روستایی

او به افتتاح طرح‌های اشتغال ۳۲ صندوق مالی خرد روستایی اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در استان به ویژه بهزیستی بحث بیکاری است که در راستای ایجاد اشتغال روستایی پایدار این صندوق‌ها در ۱۵ شهرستان استان راه اندازی شد در مجموع این صندوق‌ها قریب به ۲۰۰ نفر عضو دارند و یکی از برنامه‌های بهزیستی استان افزایش این صندوق‌ها تا پایان امسال به ۶۵ صندوق است.


مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته تهعد اشتغال استان بیش از ۵ هزار نفر بود تاکید کرد: در این رابطه ۱۸۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به جامعه هدف پرداخت شد که خوشبختانه خراسان رضوی از جمله استان‌های کشور بود که توانست ۱۰۰ درصد این سهمیه را جذب کند.

فیروزی اظهار کرد: تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان ۵ هزار و ۴۰۰ نفر است که با افزایش سقف تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان رقم تسهیلات اشتغال به بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.