مادران باردار در صورت داشتن علائم کرونا فوری به پزشک مراجعه کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مادران باردار با توجه به سرایت پذیری بالای سویه دلتا کرونا، در صورت داشتن علائم به متخصص داخلی یا عفونی مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، عصمت حیدری رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه از مادران باردار خواست برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به کرونا از تردد در مکان‌های شلوغ و سفر پرهیز کنند و از ارتباط با افراد بیمار یا مشکوک به کووید خودداری کنند.

او توصیه کرد: مادران باردار با استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله با دیگران و پرهیز از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ در حفظ سلامت خود تلاش کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به شروع واکسیناسیون مادران باردار در شهرستان گناوه افزود: واکسیناسیون کووید ۱۹ بهترین روش برای کاهش عوارض مادری و جنینی کرونا در زنان باردار است.

حیدری با اشاره به اینکه از ۲۵ تیر واکسیناسیون زنان باردار در گناوه شروع شده است، ادامه داد: واجدین شرایط دریافت واکسن کووید ۱۹ مادران با سن بالای ۳۵ سال، مادران دارای بیماری زمینه‌ای مادران با نمای توده بدنی ۳۵ و بالاتر، مادران دوقلویی و چند قلویی، بارداری با Ivf (لقاح مصنوعی)، مادران شاغل (شغل‌هایی که مشمول واکسیناسیون عمومی هستند)، مادران بارداری که دارای همسر شاغل در بخش‌های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا هستند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: مرکز منتخب برای واکسیناسیون مادران باردار مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا است و مراقب سلامت مراکز خدمات بهداشتی تلفنی از مادران باردار برای حضور در مرکز و دریافت واکسن دعوت می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: مادران می‌توانند در صورت داشتن سؤال با مراقب سلامت ماما در مراکز خدمات جامع سلامت منطقه سکونت خود تماس بگیرید.

مادران باردار در صورت ابتلا به کووید از درمان‌های خودسرانه پرهیز کنند

حیدری تاکید کرد: با توجه به پیشرفت سریع سویه دلتا مادران باردار باید در صورت داشتن علائم به متخصص داخلی یا عفونی مراجعه و اقدام‌های درمانی را شروع کنند.

او ادامه داد: مادران باردار در صورت داشتن تب، سرفه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، درد در قفسه سینه، ضعف، خستگی شدید، گیجی و خواب‌آلودگی، کاهش سطح هوشیاری، کاهش حرکت جنین باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه به مادران باردار توصیه کرد: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی فوری با پزشک یا مراقب سلامت خود تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.